2017-03-11

Våren är kanske på G

Vaknade vid 06.30 idag och såg hur solen sakta försökte leta sig över hustaken. Drog oss till 07.00 och sedan gick vi upp och fixade frukosten och såg på Skavlan som vi missade igår.  Slog bort några timmar vid datorn innan vi klädde på oss och gick ut i solen. Såklart hade jag bylsat på mig för mycket kläder, så varm blev man på nolltid när vi gick.
Lite penséer på köpcentret vi passerade.

Snart kommer alla parksoffor vara upptagna om vädret håller i sig.

Nu har vi beställt balkongskydd från Ikea också. Så vi kan börja sitta på vår balkong i kvällssolen.

10 kommentarer:

  1. Så mysigt & ....
    Visst är dé vår på gång!

    /Soliga Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för denna lilla berättelse där man kan ana den ankommande våren. Det bliver nog ett par bakslag. men det köper jag gärna.
    Fina bilder, dessa underbara gamla hus från min barndom.
    Visst är de vackra. Jag har sovit 1,5 timma nu. Riktigt skönt
    jag är ju så himla morgonpigg, precis som när jag arbetade, men
    nu åker jag ju inte till Staden med någon buss.
    När man tänker på det är det ju inte klokt, åkte ju 10 min i 05,00
    när order skulle tagas ut, bara kl 06,00 eljest de andra dagarna.
    L-hove och jag byte ju dagar. Förlåt nu blev det för långt, jag vet....

    SvaraRadera
  3. Åh nu påminde du mig om att jag missade Skavlan. Jag brukar att gilla och titta på reprisen. Vad tidigt du var uppe! Jag brukar ofta gå upp vid den tiden också men inte i morse då sov jag längre. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med vår och att vara ute!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag bara hamnade på din blogg, efter att ha varit på annan blogg & en till ..... o.s.v.
    Vill ge ett litet avtryck från mig till dig.
    Jag gillar ditt sätt att skriva - det är i min smak, så bra avvägt vad du lämnar ut & vad som förblir privat!
    Vad tuffa ni är som säljer huset och flyttar till Spanien. Vi är mer intresserade av Grekland, men har lite tankar att göra som er om några år... Hjärtligt - Lycka till :-)
    /Elisabeth från Uppsala.

    SvaraRadera
  6. Ja nu längtar jag så galet mycket efter våååååår!!

    Ha en fin söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Underbart nu när solen och våren återvänder och snart är det läge att fixa fint i utomhuskrukorna. Kram.

    SvaraRadera
  8. Våren är verkligen på gång på riktigt nu :-)

    SvaraRadera
  9. Hej
    Gillar så din blogg.
    Vi är så sugna på att köpa ett boende i Spanien , men det är många frågaor
    Man tänker på, ska man hyra ut när vi inte är där, blir ju inte så
    Ofta vi skulle kunna åka dit vi är en barnfamilj som jobbar och skola osv..
    Hur mycket extra utgifter blir det, tex?
    Är ni nöjda med enat boende?
    Hälsningar
    Therese

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.