2018-01-24

Hemmadag

Igår var vi bara hemma och jobbade, jag solade 😎och gubben planterade blommor😓. Vi fick även besök av han som installerat våra värmepumpar. Den ena tycker vi har börjat låta lite mycket, så han var här och fixade felet. Det var visst 2 slangar som låg mot varandra. Sedan fick vi besök nr.2 och det var firman som ska glasa in vår altan, så att det blir ett extra rum den här årstiden och kan utnyttjas mycket mer då.
När dom hade gjort sitt åkte gubben iväg till (Blomchina) Euro Market. Vi har döpt om dom med olika namn Chinos butikerna som ligger i närheten. Så han stack till Blomchina och jag fixade till maten då. Jag har snöat in på ugnsrostade grönsaker just nu. Så purjolök, brysselkål, blomkål, rödkål, vitlök, haricotsverts och morötter åkte in på plåten. Till detta fick det bli grillad kyckling och en klick guacamole. När gubben var tillbaka visade han upp en flaska rödvin som han fått när han handlade (trogen kund 😉) som förmodligen alla fick när dom handlade för en viss summa. Det ska bli intressant att smaka detta, kanske smakar lika vidrigt som det dom säljer på marknaden😝. Efter vi ätit hjälpte jag gubben med att få upp alla krukorna på takterrassen. 

Omplantering av lite nya växter + några gamla som vi tog över.



 Lite nytt, monstera och fredskalla.


 Här kommer det bli inglasat snart.

 Rödvinet gubben fick för han handlade.


Inget vackert upplägg men ätbart var det.

7 kommentarer:

  1. Med alla chinos runtomkring är det kanon att ha olika namn på dem. Blommor är underbart. Min man är också mycket intresserad. Jag är intresserad av att titta på blommorna. ����

    SvaraRadera
  2. Skönt att kunna plantera blommor och tillbringa tid utomhus. Här är det vinter och så mycket snö att våren känns väldigt långt borta. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bliva toppen med inglasningen. Jag gläds med Er, så roligt och så vackert det måste bli. Jag skall på med Sopp.kittelen nu ha det bra, tänker på Er. kram från mamma H

    SvaraRadera
  4. Jag tror det blir jättebra med en inglasad altan. Skönt att få lite lä där när det är blåsiga dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Han kanske borde söka hjälp snart... Finns säkert stödgrupper för blomberoende... ;-)
    Hmm... I Sverige händer det inte så ofta att man får vin när man handlar, hur trogen kund man än är :-D
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Det kommer att bli superbra att få altanen inglasad. Även om det är hyfsat varmt så förlänger det säkert era kvällar. Maten god och ungsrostade grönsaker är en favorit även för mig just nu. Jordärtskockor blir väldigt goda att tillaga så också. Vinflaskan ser misstänkt billig ut men kanske levererar den. Vem vet ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Intressant etikett.
    Men man ska väl inte döma hunden efter håren ;)
    Blir bra med inglasningen. Inte ska man behöva frysa i Spanien, eller hur :)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.