2018-01-09

Träningspass

Vi ville ha en murgrill på taket och har letat lite här och där när vi varit här nere. Men sist när vi var här innan jul så hade Leroy Merlin bra priser på dom, så då beställde vi en. Igår kom dom med den, 550 kg avlämnad utanför grinden. Så det var bara att sprätta upp plasten och börja att bära upp delarna för trappen. Gubben och jag bar (gubben bar mest) några delar själva upp, men dom tyngsta var vi båda två på.
Så idag börjar pysslet till att få ihop det till en grill med silicontuben😥. Sedan ska skorsten och sidor målas vita.






9 kommentarer:

  1. Tunga grejer! Men jag tror det blir jättebra när den är klar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad tungt att bära för er. Det blir spännande att se det färdiga resultatet av era mödor. Kram=) Carina

    SvaraRadera
  3. Jösses, fast det ingen större? Att Ni orkar , sen kommer en skylt upp. Tommys Grillbar
    Nej kära vänner jag skojar. Det kommer ju att bli jättefint, lycka till med byggandet.
    Nu8 skall jag åka till 3dje våningen på lite kaffe kl 11,00. Kan berätta att min Porterseken får
    10 poäng . kram från Mamma H

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli så fint <3 älskar sådana grillar. Lycka till med byggandet. Kram och ha det fint

    SvaraRadera
  5. Å så fint. En sån grill skulle jag också vilja ha. Kram.

    SvaraRadera
  6. 550 kg skojar du? Haha... kul med eran flytt,vi är nog på g att göra detsamma,vi ska bara avveckla firma och lägenhet här i Sverige,sen blir vi oxå bofasta,man får ju inte äga nåt i Sverige då

    Önskar er verkligen ett stort lycka till!

    SvaraRadera
  7. Inget "lätt" arbete men väl värt det när ni grillar för första gången.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tungt men värt det i slutändan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Ett av dom bästa träningspassen jag läst om! Det blir ju nånting kvar i slutänden, inte "bara" motion ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.