2008-08-28

Bestiga och bemästra



Jag ska försöka att ta mig upp på toppen av mitt strykberg jag har åstadkommit nu under semestern. Jag har det så bra eller dåligt kanske, att jag kan slänga undan min stryktvätt så att den inte syns i tvättstugan. Ja det är både för och nackdelar med detta. Nu har det växt till ett gigantiskt berg under semestern. Så nu ska jag ta tag i berget i helgen, så himla kul :-(


Men det här är roligt att jag fått utmärkelse av fyra underbara bloggar som jag hälsar på så ofta jag kan. Det är bloggen http://grewe.blogspot.com/ http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com/ http://hemmahossofia.blogspot.com/ och http://gammaltonytt.blogspot.com/ tack snälla tjejer vad glad jag blir. Skickar den till baka till er och till alla övriga som besöker min blogg.
En till kul sak, det är fredag i morgon.
bilden är klickbar.

22 kommentarer:

  1. Av någon anledning blev jag alldeles nyss påmind om mitt stryk - och mangelberg... usch så trist! Härligare är att det är fredag! Grattis till utmärkelsen!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  2. Lycka till med ditt berg ;0)- här stryks inget, om jag inte bara måste !!

    Kram, Nettan

    SvaraRadera
  3. Lycka till med bergsbestigningen! Jag har hört att Mount Everest ska vara ett tufft berg att bestiga... ;))
    Kramis

    SvaraRadera
  4. JAVISST ÄR DT HÄRLIGT MED FREDAG, ÄR NERE I SKÄRGÅRDEN FÖR EN LÅNGHELG OCH HÄR ÄR DET LOPPISBESÖK SOM GÄLLER IDAG I VÄSTERVIK OCH SÅ ÄR DET STOR HANTVERKSMÄSSA, SKA BLI SÅ ROLIGT, DU MIN STRYKTVÄTT HAMNAR I ETT STORT KLÄDSKÅP SÅ JAG SER DEN ALDRIG, VADDÅ LURA SIG SJÄLV, HA NU EN SKÖN EHLG OCH VÄGRA STRYKA DET SKA BLI FINT VÄDER, EN STOR KRAM

    SvaraRadera
  5. Godmorgon.
    Hoppas du har rätt utrustning för att idka bergsbestigning. Det kan gå illa annars hehe....
    Har ett berg uppe jag med. Som bara ligger där och väntar....
    Trots berget så hoppas jag du får en trevlig fredag.
    Kram vännen.
    Synne.

    SvaraRadera
  6. lycka till med bergsbestigningen,vilket helgnöje.Men det ska ju göras det också.
    grattis till alla utmärkelserna.
    Ha en trevlig helg
    kram Anette

    SvaraRadera
  7. Heeej!

    Grattis till din award. Det är kul att få sådana.


    Strykberget ja, jag försöker vara duktig och stryka varje vecka men under sommaren är inte ens jag duktig......

    Suck!

    Ha en bra helg
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Oj,vilket strykberg på bilden..kul bild du gjort.Men nog inte lika kul att ta tag i det,det samlas ju annars bara mer och mer på detta berg,lycka till med det.=)

    Grattis till den fina Awarden,den är du värd..du har en så fin blogg och gör så fina bilder och bakar så många goda recept!Tar gärna med mig den fina Awarden och tackar!
    Önskar dig en trevlig Helg!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Hihi, lycka till med ditt gigantiska strykberg:-)
    Grattis till din fina award, den är du värd flera gånger om.
    Tycker också att du har en så fin blogg.
    Hehe, jag som alltid blir hungrig här.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det där med strykning har jag rationaliserat bort!
    Jag torktumlar och undviker ting som kräver strykning.

    Grattis till dina utmärkelser!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  11. stoooooooort grattis till din utmärkelse hög, den andra högen är ju inte att gratta till, kan ju bara säga att bilden var sååå ball och min hög är nog större, har kläder där som jag snart har glömt, hihi!
    ha det gott vännen i helgen! varmkram lotten

    SvaraRadera
  12. Ja, stryktvätten ja.
    Jag har ju lite jag med, kom jag på. Fy då!

    Puss Stina

    SvaraRadera
  13. Oj då den strykhögen var inte att leka med.Ska nog skaffa mig en sån med så jag slipper köpa gym-kort, det är ju så dyrt nuförtiden. Kram Katta

    SvaraRadera
  14. Stryka tvätt. Hu ja det har jag slutat med. Jag försöker vika ihop allt så snyggt jag bara kan när tvätten precis har torkat. Dukar och gamla örngott det stryker jag i alla fall :)

    Ha en skön helg och ta det lugnt med strykberget ;)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Åh, jag käner mer än väl till det där berget. Har bestigit det ett flertal gånger :-) Men igår var min kära mor här och passade barnen och när jag kom hem var all stryktvätt försvunnen. Vilken lycka! Inget mer berg på några dagar iallafall ;-)

    SvaraRadera
  16. Oj jag stryker nästan aldrig, hur bra lät det egentligen :-) Men jag har inget strykberg heller :-)
    Hunden och lilla Elsa funkar bra ihop, Clifford han är så kär i katter så han vill bara pussas fast han väger 80 kg och är väldigt stor..
    Kram kram o trevlig helg, Malin

    SvaraRadera
  17. Lilla skruttgumman. Hoppas att berget försvinner snart. Kramis

    SvaraRadera
  18. Åhhh...jag har åtminstone ett Kebnekaise av tvätt här hemma....såååå...jag TAR rast...genom att SY! :-D


    Det är min avkoppling. Om jag inte skulle sy, så skulle jag ju typ...ehhh....stryka tvätt...eller...sortera i garderoben...och deeet är ju inte roligt. :-D

    Nu har jag en "ursäkt" att ha egentid. "Jag måste sy undan lite vimplar" och så går jag och sätter mig och lyssnar på cdbok eller musik och klipper, ritar och syr. Rena semestern! :-D

    SvaraRadera
  19. JA VISSA BERG ÄR JOBBIGA ATT BESTIGA!!
    KRAM KRISTINA

    SvaraRadera
  20. Känner igen det där berget...har även här försökt att komma ifatt, men det känns omöjligt.Härlig blogg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  21. Hej!! Kanonroligt med dina utmärkelser, de är du värda. Hua!! vad trist med strykning, jag är inte ett dugg avundsjuk...hi..ha..a. Du har i allafall en stege så att du tar dig till toppen för att kunna börja ta dig igenom.
    Må gott kramar Hannah

    SvaraRadera
  22. Synd att vi inte bor närmre...jag gillar som bekant att stryka..ha ha
    men jag tycker att jag får så bra tankar när jag stryker...kramiz:)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.