2011-08-17

Som parfym







Igår fick vi äntligen in den sista veden i garaget som vi ska ha och värma oss med i vinter. Så nu är det bara att börja spana och leta efter ny ved till nästa år sa gubben med ett leende på läpparna när vi var färdiga. Idag ska det snickras lite igen, ett litet tillbygge på vårt altandäck. En liten utbyggnad för vår vedkase när vi grillar korv på hösten och vintern.

Den här rosen är ny i vår trädgård för i år, den heter Nostalgie och doftar ljuvligt. För två år sedan fanns inte en ros i vår trädgård, jo kanske två. Nu i år har vi minst 15 st och dom flesta är doftande rosor.


9 kommentarer:

  1. Underbart med rosor som doftar gott. Dom är ju dessutom sååå vackra.

    Hm den där gubben skaffar er bara mer å mer jobb;) Å du som gillar det där med ved så mycket, hehehe.

    Hoppas du har en fin dag.

    Kraaaaaaaaaaaaaaaama

    SvaraRadera
  2. Rosor är underbart! Ser att mina snart bryter ut i en andra blomning, så härligt när man får njuta två gånger av dem.

    Ha en härlig dag bland blommor o bin!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Bara så underbara rosor har du .Sedan luktar ju dom bara så gott.Ha en skön onsdag vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Mmmm, jag kan nästan känna rosdoften ända hit! Gillar läppstiftsrosa rosor, så läckert.

    kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Kikar in i din fina blogg. Vilka härliga bilder du visar! Jag älskar rosor. Detta året planterade jag två klätterrosor.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  6. Så vacker ros (det är säkert de andra med) och väldoftande till på köpet! Med ett så romantiskt namn...
    I min trädgård har jag bara två sorter,satta i år en vresros dom klarar ju allt och ett skott från min mormors ros, namn ingen aning. Mer ädla får det bli ett annat år.
    Lycka till!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Skulle du vilja skriva om ert tillbygge på ett byggforum för en liten morot?

    Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
    helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera
  8. Vi har oxå bunkrat med åtskilliga kubik, den här vintern klarar vi oss :)
    Vill inte att det ska bli som förra då veden var slut överallt, ha en fin fredag, kram

    SvaraRadera
  9. Så vacker den är! Har försökt med rosor på landet men det gååår bara inte, dom dör hela tiden.
    Men jag har inte gett upp. Ngn gång så jädrar i nåda:)

    kramen

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.