2012-08-28

Hösten är här

Jisses så kyligt det var i morse när jag och gubben gick iväg till jobben. Termometern visade på strax över 4 grader bara. Jag frös om händerna och om benen, men man kan ju inte börja med långkallingar redan. Men när jag slutade hade termometern stigit till 17 grader och regnet hängde i luften. Så nu kan man nog konstatera att hösten är här och sommaren har gjort sitt för detta år. Visst kan det bli många fina soliga dagar. Men inget solande och badande längre. Men det har man knappt inte kunnat göra i allafall denna sommar.

7 kommentarer:

  1. Ja visst är hösten på ingång.Nej det har inte varit någon sommar .Utan håller med dej man får längta till nästa sommar.Ha det bäst.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Oj det var kallt,Ni är uppe långt
    före mig.Du kan väl ha dina kallinger till jobbet,och packa ner dem i väskan före hemfärden.
    förlät en tjatig morsa

    SvaraRadera
  3. Hua, vad kalt redan.Tycker gott att hösten kan vänta lite till! kram Diana

    SvaraRadera
  4. Uj, så kallt! Här håller det sig till 10-15 på morgonen än så länge.

    kram

    SvaraRadera
  5. Jag trivs nu jag=))
    Höstmänniska som jag är!
    Men tror nog att solen kommer att visa sig mera än ett tag.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Härliga höstfärger!
    De söta små flaskorna påminner om höstens sylta och safta tema.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  7. Men visst känns det konstigt att det gick så fort att det blev kallt:) men på dagen idag var det varmt och skönt här. Kram Nilla

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.