2013-05-09

Lite nytt

Vilken dag det har varit idag, i alla fall till 14.30 där jag bor. Sedan öppnade sig himlen och regnet bara öste ned. Nästan precis lagom när jag och prinsessan skulle gå och möta gubben vid hans jobb. Men det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Så under tiden vi gick avtog regnet. När vi var framme satt jag prinsessan i bilen och själv tog jag en sväng på Blomsterlandet. Hittade söta zinkkrukor och några kryddväxter att plantera i dom. Nu får vi se hur lång tid det tar innan jag lyckats missa och vattna dom så dom dör. Hoppas det dröjer ett bra tag, så inte gubben får rätt att dom är borta på en eller två veckor.
Vad har ni gjort på er lediga dag då?

 

7 kommentarer:

  1. Färska kryddor , bästa när man lagar mat de kan sätta piff på vilken maträtt som helst. Fina krukor. Här har oxå regnet öst ner, men på eftermiddagen tittade solen fram o det blev riktigt varmt, skönt. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Fina krukor! Här har det regnat nästa hela dagen!
    Ha en fin kväll!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  3. Men attans att det är svårt att hålla liv i en del växter! Jag köper också en del nytt… Här har vi satt frön i odlingslådorna, hoppas det växer nåt i dem sen!

    SvaraRadera
  4. Åååå så fint. Hoppas du kommer ihåg. Köper nästan varje år, som jag dödar efter ett par veckor, Max!!

    Lycka till å kraaaaaaam

    SvaraRadera
  5. bara förberedelser tills i dag,
    så skönt han är här snart nu
    fönsterputsaren.
    Ha burkarna på din köksbänk så
    kommer Du nog i håg det.
    kram vi ses på Lördag.
    kram
    Mamma H

    SvaraRadera
  6. Kryddväxter är ju underbart att ha både gott och vackert så de gör ju all nytta, snygga krukor till med. Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Så härligt med färska kryddor men tyvärr har din gubbe rätt i alla fall när det gäller mig. De vissnar snabbt här :O)
    Ha en fin helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.