2013-09-23

Rena turen

Sitter äntligen här vid datorn nu och får i mig mitt kvällsmål. Jag och gubben har varit och tränat som vanligt. Körde lite längre på löpbandet idag, det blev nästan milen. När vi åkte hem från träningen satt vi och pratade i bilen hur in i bomben hungriga vi var. Så kvällsmålet var redan bestämt när vi klev ur bilen och gick in. Då märker jag att mina träningsskor inte är med hem. Så det var bara att hoppa in i bilen och köra till gymmet igen.
Det hör till saken att jag har inte köpt ett par gympadojor den här månaden utan två par. Eller rättare sagt har vi köpt fyra par. För gubben fick också köpa sig ett par nya. För dom första vi köpte och som jag visade här på bloggen, var ett riktigt dumköp eller rättare sagt ett riktigt snålköp. För det visades snabbt att billiga träningsskor fungerar inte på löpband (som jag redan vet). Så jag köpte mig ett par nya för lite mera än det dubbla priset av vad dom första kostade. Så jag ville gärna att mina nya skor skulle stå kvar på gymmet. Man vet ju aldrig, dom kunde ju ha fått fötter. Men jag hade tur för dom stod där på bänken där jag ställt dom.
Vad ville jag säga med denna bild till den här texten. Jo, att har man inte huvudet på skaft kan det lätt bli så här.

3 kommentarer:

  1. vilken tur att Du märkte det på en gång. Så du fick dina skor.
    Ofta är det ju så att köpa billigt,
    är ju att köpa dyrt.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur de stod kvar. Här hade de nog försvunnit på en gång.

    SvaraRadera
  3. Ibland ska man ha lite tur oxå. Vad blev det för kvällsmål??

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.