2014-01-26

Lördagen i bilder

Godmorgon här var det en som var uppe med tuppen i morse. För idag kommer alla barn och barnbarn hit och vi ska ha vår lilla trisskrapardag igen. Jag ska bjuda på pulled pork som jag läst så mycket om på matbloggar. Köttet ska stå inne i ugnen 5-6 timmar, så därför den tidiga morgonen.
 
Nu till gårdagen som var en riktig skön och bra lördag.


Det började med ett motionspass på gymmet på morgonen. Det blev 11,44 km. på 65 minuter. Slet så svetten lackade de sista 10 minuterna.
 
Efter gymmet bar det iväg till Rusta för att köpa nya köksmattor. Där uppstod det en liten tvist om vilken färg vi skulle ha. Jag gick vinnande ur matchen med ett leende på läpparna och med svarta mattor i vagnen.
 
Nu kurrade det rejält i magen när vi kom hem igen. Så en frukost bestående av äggröra, macka och ett stort glas mjölk slank ner rätt så snabbt. Givetvis 2 koppar kaffe på detta också.
Sedan var det snabeldrakens tur att hänga med på en långdans genom rummen. Fast man märker stor skillnad på dammråttorna efter vi tog bort Prinsessan. Under tiden jag dammsög fixade gubben mattorna i köket. Som han tyckte blev bra fast dom är svarta.
Efter lite vila vid datorn och snurrat runt lite på bloggarna var det dags för intag nr.2 i kistan. Det blev färskpastarullar med Serranoskinka, zucchini och ostsås och ett glas rött.

Nu har klockan hunnit passera 18.00 strecket och badtunnan var uppe i rätt temperatur för att hoppa i. Där satt vi med en varsin bärs tills vi började bli som russin. Då klev vi upp och avslutade kvällen vid dumburken innan John blund kom och strödde sömnpulver över en.

10 kommentarer:

  1. Det var ingen dålig dag, herre min Je
    Eftersom allt är vitt i ert kök, så tror nog jag det blev bra med svarta mattor.
    jag är gammal som Du vet, och kan inte förstå allt detta svart som är nu.
    lycka till i dag nu med Era skraplotter, och jag önskar God tur till alla.
    kram från gammelgäddan

    SvaraRadera
  2. Pulled pork är super gott :)
    Hoppas du får en strålande dag....

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig lördag ! Hoppas att det bir en mysig söndag med .Ha det gött .Kramar Rita

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag!
    Och pulled pork...Det är så himla gott!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Glömde det bästa, ETT STORT LYCKA TILL I DAG, med alla Era skraplotter
    Det var väl själva f... det måste
    ju bli någon gång.

    Hajan

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag! Nya mattor till köket och god mat... sen bubbelpool på det!! Perfekt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Mina killar älskar pulled pork så det gör jag ofta här hemma, älskar mat som i princip sköter sig själv. Håller tummen att det blev en riktig storvinst idag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Härligt att röra på sig! Jympan med Moa gick så där och hon ville hem men idag var jag där själv, härligt!
    Rullarna så riktigt smarriga ut!
    Kram AK

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar header du har :)

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera
  10. Vill också ha en badtunna :)
    Måste vara härligt så här års.
    Kram på dig

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.