2015-03-07

Lördagsdrinken

Hittade en flaska torr Sherry som vi köpte någon gång när vi skulle bjuda på tapas. Men det var ingen hit alls tyckte vi. Så flaskan har stått och samlat damm och glömts bort. Idag kollade jag runt lite på olika Sherrydrinkar på nätet och hittade en som lät god. Jag kokade ihop egen sockerlag som fick svalna innan jag körde igång att tillverka drinken som jag nu gjorde om lite. Jag hade 2 dl. torr Sherry, 2 ägg, sockerlag och grädde efter behag. Slängde ner allt i en shaker med en massa is och skakade febrilt så att allt blev till en simmig röra. Hällde upp i glas och garnerade med frusna hallon. Nej, nu ska jag hoppa i badtunnan och bara sitta där och njuta i värmen medan det blåser kallt runt öronen, fast det är 8 grader varmt ute.

5 kommentarer:

  1. Älskar drinkar, coctails, allt sådant festligt. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. OJ, DÅ KÄRA NÅN

    ha, det låter spännande.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Så gott drinken ser ut. Härligt att krypa ner i en varm tunna. Här har det då inte varit speciellt varmt, nä ingen sol här och det blåser fasligt kallt. Men kanske har vi tur och får se solen imorgon.

    Fin kväll till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Men åhhh så gott det ser ut :)
    Och att sitta och njuta av den i en badtunna måste ju vara ljuvligt.
    Söndags kram <3

    SvaraRadera
  5. Haha samma här! Köpte sherry till maträtten salta in bocca! Tack för tipset på efterrätt! Nu ska flaskan ta slut!

    Kramar Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.