2017-04-19

Det går undan

Då var det redan halvtid, och bara 2 dagar kvar i denna vecka. Detta tjat om att veckorna bara rusar fram numera, eller beror det på att man börjar bli gammal och vill hinna med så mycket. I alla fall så gör det ingenting om veckorna rusar fram lite snabbt nu, så att det snart blir dags att åka till Spanien. Jag kör en egen liten nedräkning, precis som barn gör när dom väntar på något kul som dom ska göra. Nej, jag klipper inget måttband eller gör streck på något papper på kylskåpsdörren. Utan jag kör min lilla nedräkning i huvudet för mig själv. 
När jag kom hem från jobbet idag gjorde jag för första gången Dadelbollar. Har ju sett hur mycket olika recept som helst på dessa bollar. Från nyttiga till mindre nyttiga, men aldrig gjort några. Vad mina hamnar någonstans på skalan för nyttiga vet jag inte, men dom blev goda och ätbara. Så till finkaffet blev det en Dadelboll.





6 kommentarer:

  1. Det såg gott ut, jag tror nu är lite Godissugna din gubbe och du.
    Jag bloggar i morgon,jag har skrivit ett långt mail till Anne
    nu skall jag gå och lägga mig.
    natti, natti

    SvaraRadera
  2. Mums! Jag har nog några dadlar i kylen ska göra lite bollar jag med. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Dom såg verkligen ruskigt goda ut dom där! :-)

    SvaraRadera
  4. Skönt med nedräkning till Spanienresan!
    De såg smarriga ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Å så gott.
    Jag kör redan på nedräkning inför sommarlovet. Räknar arbetsdagarna ... jättedumt egentligen, men just nu är jag rätt less.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.