2017-07-24

Picnic i parken

Igår gick vi upp till Folkparken och spenderade några timmar där i solskenet. Vi hade med oss sallad och dricka och sedan satt vi där och kollade på folk som spelade frisbeegolf och beachvolleyboll. När vi kom hem på eftermiddagen satt vi oss på balkongen. Men efter ett tag fick vi gå in för det blåste så mycket.
Till kvällskaffet gjorde jag bananglass som jag smaksatte med kakao, kaffe och salta jordnötter.
Sallad, melon och lite dricka.

Lummigt och vackert i parken.



Volleybollsmatch.

Långt in bland träden finns en korg som frisbeegolfarna ska träffa.
 
Stora fontänen i parken.

Vackra Matteuskyrkan.

Fina husfasader på vägen hem.


Så var vi snart hemma efter en dag i parken.


Glassen till kvällsfikat.


7 kommentarer:

  1. God kväll, skulle fimpa nu och stänga av min data.
    Då sgjag att Ni varit i farten , så fina och vackra
    bilder tycker jag. Kvällspersonalen sa att det hade blivit gråare,
    det var det fick se att min termometer var på 15 i alla fall.
    nu skall jag läsa lite i Hemmets, natti. natti

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag och den där avslutningen på balkongen ser helt underbart god ut! MUMS!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Wooooo så underbart & gottit ....
    /Solig morgonkram!

    SvaraRadera
  4. Så härlig park ni har och glassen ser mumsig ut :)

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt med en picknick. Skulle gärna smakat på glassen. Ser ut att vara jättegott. Kram=)

    SvaraRadera
  6. En stund i parken med lite gott sitter ju aldrig fel...
    Har dock inte hittat någon park i Karlskrona! Jo en jättetrist mitt i stan :(
    Får väl ha picknick i trädgården istället hi hi.
    Glassen ser mumsig ut!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.