2022-04-10

Så skön lördag

 

Igår var nog den varmaste dagen som vi haft i år (än så länge). Så det blev shorts på och solkräm i ansiktet innan jag knallade iväg på min marknadspromenad.

Men jösses vad folk det är här nu. Har man gått och blivit lite folkskygg 🤨 efter den här bacillen kom och förstörde vårt vanliga liv innan 🤔.

Men efter påsk har jag läst kommer även Spanien att släppa på munskyddskraven som vi har. Då kommer det bara var tvång att bära det på sjukhus och äldreboende.

När jag kom upp till vår vanliga mötesplats var det fullt på den. Men gubben satt vid ett bord på Sunny Corner. Och där satt även Carolin, Fredrik, Annica och Christer. Och några vänner till Carolin och Fredrik.

När vi kom hem gick jag upp på takterrassen och läste några sidor i boken och njöt lite till av solstrålarna.

På kvällen tittade vi på Let´s Dance och efter det hoppade jag i säng.


När vi bara var på semester här. Så skulle jag kunna tänka mig ett sådant här hus om vår dröm skulle bli verklighet. Nu blev vår dröm verklighet och då hade jag ändrat mig. För jisses vad med trappor det är i dessa hus. Men balkongen är så snygg tycker jag.

Där på andra sidan gatan satt de när jag kom från marknaden.


Det blev en gryta på kalkonfilé med ris och sallad till.


Det här vinet var väldigt gott. Kommer inte ihåg om det var Alcampo eller Consum som vi köpt det på. 



Jag vet att jag tog flaskan för att jag tyckte etiketten var så snygg. 

16 kommentarer:

  1. Haha! Jag är också en sån "vinexpert" som väljer vin efter etikett. Tror mig ha läst nånstans att det är precis så man ska göra :-D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det är så man gör när man är vinexpert 😉😊.
      Detsamma till dig.

      Radera
  2. Det var härligt med en sommardag, fast lite hopp finns idag också....tror jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det ser ut att bli en bra dag idag med. Kanske lite svalare.
      Kram

      Radera
  3. Skulle vinet inte vara bra kan man ju alltid titta på den snygga etiketten :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ibland kan en snygg etikett bli en fullträff!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkade inte bättre 👍😁 denna gång.
      Kram

      Radera
  5. Men ohh så ljuvligt, jag vill också vara i Spanien och så gott allt ser ut, nom nom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en skön och bra lördag.

      Radera
  6. Hahaha du ÄR som jag! Jag väljer också vin på hur etiketten ser ut! Vilket härligt liv ni har... det blir ett annat umgänge än här hemma. Min make skulle trivas där nere. Sitta och prata med vänner ute i solen. Här hemma ser vi inte mycket av våra grannar. Han tycker att det blir rätt så ensamt att gå här hemma. Ja, han jobbar väldigt lite nu... han trappar ner. Håller med dig till 100%. De runda balkongerna ser väldigt tjusiga ut! Men er tackterass går inte av för hackor!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sällan som det blir en miss på vinet, fast man gör så.
      Ja vi har det så bra här. På vintern såg man väl nästan aldrig sina grannar i Sverige.
      Ja, de är fina. Kunde lätt sitta där med en kopp kaffe i handen. Men vår takterrass slår allt 🙊, så är det 😁.
      Kram

      Radera
  7. Så skönt och soligt hos dig! Näe än är vinterjackan på här...det råder kyliga vindar. Snygga vinetiketter gillas :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ingen lust att leta fram vinterjackan igen. Så nu hoppas jag på ändring i Sverigevädret.
      Kram

      Radera
  8. Hade inte tackat nej till den runda balkongen men det låter lite jobbigt med alla trappor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den fin.
      Tänket gick när vi letade hus, att vi blir inte yngre, snarare äldre. Och då är trappor jobbigt.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.