2022-04-04

Söndagspromenad

 

Det blev en maskin tvätt som startades på morgonen innan frukosten. Bäst att passa på när vädret levererar värsta torkvädret, för det blåste rätt bra.

Framåt lunchtid tog jag mig en promenad utmed havet och det var många som tänkt samma sak som mig. För det var mycket folk ute i det fina vädret.

Fick se att Punta Primas strandbar hade öppnat och det satt fullt med folk på den. Och jag såg ju för någon vecka sedan, att de höll på att göra i ordning strandbaren nere på vår strand i Playa Flamenca. Men tänkte att de fixar säkert i ordning den till Påsk. 

Så nu var jag tvungen att gå förbi vår strand med för att göra en check på detta. Först gick jag förbi Cala La Mosca, men där hade inte ens strandbaren satts upp. Men jag har för mig att de var väldigt sena med den förra året med. 

Men sedan kom jag fram till Playa Flamencastranden och visst var strandbaren öppen där. Det här är verkligen ett gott vårtecken hos oss här. Här kollar vi inte efter tussilago eller vitsippor 😉 🙈. Utan om strandbarerna har öppnat upp 😄.


Nu blir det fler och fler blad på fikonträdet.


Mycket folk som var ute på söndagspromenad.


En bit kvar till Playa Flamencastranden.


Det satt t.o.m. soldyrkare intill stenmuren på Playa Flamencastranden. Och i standbaren satt det folk.



Min söndagspromenad.

12 kommentarer:

  1. Härligt med såna tydliga vårtecken :-D Fast idag känns våren ganska avlägsen igen...

    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes!!! visst är det 😉😁.
      Ja fy tusan va det blåser och regnar.
      Detsamma

      Radera
  2. Det är ganska roligt det där med skillnaderna på vad man tittar efter när man väntar på våren. Vi såg också strandbaren igår och den var t.om välbesökt trots vinden. Idag blir det nog ingen långpromenad. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det 😂.
      Nej, idag hoppar jag det i alla fall.
      Kram

      Radera
  3. Då börjar säsongen komma igång på riktigt hos er. Alla vårtecken är så klart välkomna.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den gör nog det, och så är det 😊.
      Fin måndag till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Härligt med en söndagspromenad delvis längs stranden. Nu längtar jag så till värmen som inte vill komma. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fin promenadsträcka utmed havet.
      Vi längtar så efter mera värme här med.
      Kram

      Radera
  5. Ohh så härligt det ser ut och promenad längst stranden, så ljuvligt

    SvaraRadera
  6. Åhh så härligt det ser ut på din promenad! Varmt och skönt! Här är blåsten och kylan tillbaka, ja det är ju april...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon jättevärme har vi inte direkt ännu här. Och nu har vi regn igen som vi haft i stort sett fram och tillbaka i hela mars. Men snön slipper vi i alla fall.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.