2022-04-21

Kalasdags

 

Ellen ville att mormor skulle hämta henne på förskolan igår. Så vid 12.30 var jag där och hämtade henne. Vi hade även bestämt att jag skulle ha med mig hennes cykel dit. Så hon kunde cykla hem därifrån.

När vi kom hem gick jag bara in och hämtade en varsin frukt till oss. Sedan fortsatte vi ner till den stora lekplatsen i Lindöhamnen.

Vi var kvar där ett bra tag innan vi gick tillbaka hemåt igen. Hemma fixade vi till plättar till middag och sedan gjorde vi oss i ordning för att åka och fira kusinen.

Så när dottern kom hem från jobbet var jag och barnbarnen klara för att åka iväg till födelsedagskalaset.



Ellen är så duktig på att cykla. 


En massa skoj att leka med på nya lekplatsen. 


Sedan åt vi plättar innan vi gjorde oss i ordning för kalas.


13 år blev Wilmer och det är inte lätt att få ta en bild på en tonåring.




10 kommentarer:

  1. Vad roligt med kalas :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ännu en bra dag med nära och kära och mycket hann ni med. Kalas är alltid trevligt och jag tycker att bilden på tonåringen blev bra.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken bra dag ni haft tillsammans! Så himla mysigt att få rå om barnbarnet.

    SvaraRadera
  4. Vilken perfekt dag ni fick! Jättemysig! Grattis till Wilmer!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi fick en toppendag, faktiskt.
      Kram

      Radera
  5. Goa, de liven när det ska cyklas och gå på lekplatsen. Inte dumt med kalas heller. Själ. hängde jag med barnbarnet som snart blir två I påskas. Hon gav mig, sambon, morfar och hans fru både förkylning, feber och halsont.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt med de små och stora barnbarnen.
      Det är förmodligen en sådan bacill som gubben fått nu här.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.