2008-04-19


Vilken skön dag det har varit idag. Visst det har inte varit soligt, men det har varit skönt ute. Solen försvann innan 12.00 och så blev det bara mer och mer moln på himlen. Vi har i allafall hunnit massor idag. Först röjde vi i vårt garage som man kan tro att någon släppt en bomb i. Sedan fixade vi i ordning på vår altan. Vi fick plocka ut allt som vi hade där inne, sedan sopade vi och dammsög golvet. Sedan åkte skurborsten fram, och vi svabbade av golvet. Imorgon blir det lasyr på golvet. Sedan gick vi på trädgården började att kratta upp alla förbajjade kottar som ramlat ner under senhöst och vintern. Efter det körde gubben igång gräsklipparen och gjorde första körningen med den. Nu har vi badat badtunna och även hunnit med premiärgrillningen. Nu ska vi sätta oss vid tv:n och se på körslaget. Efter det blir det nog ett dop till i tunnan. Ni ska ha en skön lördagskväll alla bloggisar, och i morgon hoppas vi på mer sol en vad vi fick idag.



11 kommentarer:

  1. Solen har varit här. Jag har njutit av den hela dagen. I shorts på verandan, med kaffe och ett glas rött...
    Så nu vet du hehe....
    Kram Synne :D

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart inspirerande dag du har haft idag! Jag började rensa i vårat förråd idag, där det också ser ut som en bomb briserat. Ska fortsätta imorgon.
    SMHI har hotat med snö imorgon... hm vi får väl se. Själv hoppas jag på sol....
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  3. halloj där vännen, vad skönt att ta ett dopp efter en dag som man är nöjd med! här har solen varit snål med!

    kram lotten

    SvaraRadera
  4. Vad du har jobbat.Här var det också dåligt med sol,den tittade fram på kvällen, men det skulle bli bättre i morgon.
    Kram /Irene

    SvaraRadera
  5. Ah visst är det väl härligt med vårsolen som värmer våra frusna kroppar? :) Nu vart jag sugen på popcorn... attans oxå! Har inga i närheten...

    SvaraRadera
  6. Oj vad ni har jobbat!! Hos oss har det varit mulet och grått hela dan, har varit inomhus med två sjuklingar hela dan :(

    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Ååå låter som en kanon dag...visst är det skönt att få undan massa ....du får gärna komma hit rensa vårt garage!!!;)
    maken har vart ute o vårstädat i tennishallen..jag tog mig dit lagom till grillfesten;)Här har solen strålat hela dagen!!!

    Lät gött att bada tunna juuu!!!

    Ha det så fint!!
    Soliga lördags kramar Millan!!

    SvaraRadera
  8. Oj vad ni har slitit i trädgården, känns ju rätt bra efteråt...Härligt avslut på dagen med tipp i tunna!

    Hoppas solen skiner på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh, vad härligt det låter med badtunna. Har aldrig prövat men det låter mysigt.Ja du mitt överkast var verkligen ett nerköp, hade ju kunnat åka på nån resa istället eller nåt. Ha det bra, kram Katta

    SvaraRadera
  10. Vad avundsjuk jag blir! Vill oxå ha en tunna! Är det mkt jobb? Skönt att få gjort så mkt. Ha en go söndag.

    SvaraRadera
  11. tack för orkideé tipset! har aldrig lyckas tidigar..dom dör så fort för mig... fast jag tror det har varit bristen på ljus helt enkelt. och vattning..eller snarare övervattninig kanske :-)
    trevlig vecka!
    Annelie

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.