2023-11-27

Sista dagen i veckan

 

Vi började söndagen med en 11-fika hemma hos oss med Ulrika, Mats och Whisky. Det blev en rolig stund för hundarna och en trevlig stund för oss andra.

När de hade gått så satte jag mig och pysslade en stund på altanen och sedan plockade jag fram lite julgrejer till och pyntade lite. Gubben han höll till i trädgården och plockade med växterna. 

Det blev en eftermiddagsrunda med Ixa innan jag fixade till något att äta till oss. Och när jag kollade i kylskåpet så hade vi kvar av grytan som vi åt i lördags. Så jag kokade bara lite makaroner som vi hade till den.

Kvällen blev vid tv:n och först såg vi ett avsnitt av "Sveriges Historia". Sedan blev det en Actionfilm som jag inte ens kommer ihåg namnet på. Så kul var den tyckte jag 🙄 NOT.


Hade inget fikabröd hemma. Men hittade en smördegsrulle i frysen.


Tog ut rundlar och lade en klick blåbärssylt på. Penslade med ägg runt om.


Tyvärr kavlade jag ut degen för mycket, så kakorna höjde sig knappt.



Mitt pyssel var att dekorera några ljuslyktor med små pompom i vitt och silver. Svårt att se i mörkret.


Våra gamla pinnar i urnan på altanen får bli vår adventsgran.

20 kommentarer:

  1. Stämningsfullt blev det Carin. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊. Lite julstämning behöver man allt.
      Kram

      Radera
  2. Efter minnesdagen för de avlidna igår sista söndagen i november startar vi idag våra adventsförberedelser, gatorna smyckas i samhällena och stjärnorna plockas fram hemma... och det bästa är, de underbara julmarknaderna börjar - jag ser fram emot det. Många hälsningar till dig.
    Dina små kakor ser underbara ut... bakning - ja, precis - är dagens ordning :-)))
    kram

    SvaraRadera
  3. Julstämningen infinner sig direkt när man tänder lite ljus och ljusslingor.
    Kakorna såg goda ut. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det 😊
      De var ätbara, men det blev ingen höjd på dem.
      Kram

      Radera
  4. Så fint det blev och lite ljus ger så varm stämning.
    Kakorna såg i alla fall goda ut även om de inte blev helt som du ville.

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir lite mysigare.
      De gick att äta 😉🙂
      Hoppas din måndag har varit bra.
      Kram

      Radera
  5. Mors 🫡
    Här kommer ett Tv-tips så behöver ni inte kolla på något som inte faller er i smaken 👊.
    ONDSKAN Tv4-play ( inte långfilmen utan serien ). Håll till godo 🥰🥰

    SvaraRadera
  6. Hej Carin! Att ha lite smördeg hemma är toppen! Dina blåbärskakor ser jättegoda ut! Vi tittar också på Sveriges historia. Mysigt och fint du har pyntat.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det 👍.
      Verkligen ett bra historieprogram.
      Tack, lite pynt måste finnas.
      Kram

      Radera
  7. Fint med lite ljus och pynt nu. Här ska det bli ruggigt under veckan, så då blir det nog mycket myspys med julpynt etc.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs den här årstiden med på dessa breddgrader.
      Vi hade +16 i morse när jag gick ut. Så några vantar och mössa behövdes inte.

      Radera
  8. Så fint att göra det till gran och skojar du så gott det där såg ut =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Adventsgren istället för gran 😉😃.
      De gick att äta men inga fluff fluff som jag ville.

      Radera
  9. Så fint det blev i urnan med ljusslingan. Tycker kakorna såg goda ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      De var ätbara men inte så vackra och fluffiga. Men de skulle ju bara ner i magen.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.