2008-10-04

Massor av bullar


Idag är det kanelbullens dag så jag har bakat bullar här hemma. Gjorde en rejäl bulldeg, för i morgon kommer svärfar på middag. Då ska han få med sig hälften av bullarna hem till sig. Mina bullar är det inte bara kanel i. För här hemma tycker dom om när det är russin i bullarna med. Det blir inte så mycket baka för honom nu sedan svärmor gick bort. Jag vet att han gillar bullar till kaffet. Nej nu ska jag och gubben ut och snickra. Det är bäst att passa på innan det kommer regn. Ha en bra lördag alla mina bloggvänner och ät lite bullar nu.
Bilden är klickbar.

16 kommentarer:

  1. Go morron!
    Ja här ska bakas kanelbullar idag. Barnen är taggade som bara den, jag har två riktigt baksugna tjejer hemma. De är stora så det fixar det mesta själva.

    Jag ahr ont i en hand så jg min stackare får bara äta bullarna, ja ja värre har man varit med om...

    Gubben är så orolig att det bara blir kanelbullar för han gillar ju mest vaniljbullar. Den yngsta dottern är riktigt nitisk och sa igårkväll
    "Nää är det kanelbullens dag så är det kanel som gäller"

    Hrm! Bullar blir det i alla fall.

    Ha en skön lördag

    Kram LEna

    SvaraRadera
  2. Det doftar ända hit. :-) Kramis

    SvaraRadera
  3. De där bullarna hade maket gillat - skall ha russin i allt!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. mmmmm, vad smaskigt gott...jag kan också känna doften ända hit!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Smaskigt...

    och vad rart av dig att baka till svärfar också...

    Ha´det så bra!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  6. Ohhh vad mycket goda bullar det har frestats med här idag på bloggen. Dina såg jättegoda ut, jag har aldrig testat att ha russin i mina. Det får det bli nästa gång.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Totalt missat kanelbullensdag idag
    =( Buhu gillar ju bullar juhe,
    Ser gott ut, Ha en bra lördag.
    kraaaaaaaaaaaam//S

    SvaraRadera
  8. Jag är så lycklig för jag har premiärbakat kanelbullar idag... och jag visste inte ens att det var kanelbullens dag...
    kramis

    SvaraRadera
  9. Å vad goda de bullarna ser ut. Jag avundas dig som är så duktig på bakning, önskar jag var det med.Svärfar blir nog glad över bullarna. Ha en trevlig lördagkväll, kram Katta

    SvaraRadera
  10. Norpar med mig en god bulle:-)
    Har inte fått en endaste bulle idag.
    Har suttit halva degen med gubben på akuten. Så nu är man så trött.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Här har vi ätit bullar ock¨så men inte med russin, det vill jag inte ha. Ha det!
    kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Hej på dig.
    Vi åt och fikade flera gånger igår. Klart man firar kanelbullen hehe.
    Dina ser så innmarit goda ut....
    Kramen mig.
    Synne.

    SvaraRadera
  13. Vad tyckte svärfar om kanelbullarna då?
    Ha en skön söndag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Vad du är flitig! Själv bakar jag nästan aldrig, har inte tiden till det. Men hemmabakade bullar smakar ljuvligt gott. Vi "fuskade" och firade kanelbullens dag på söndag och med inköpta kanelbullar med pistagefyllning. Gott, men säkert inte lika goda som dina smarriga.
    kram

    SvaraRadera
  15. vad fina,precis som på kondis! Mums alltså..nää nu kurrar magen igen..hehe!! =)

    SvaraRadera
  16. Mums,dina bullar ser jättegoda ut,säkert gott med russin i!=)
    Tar med mig en bulle..eller två innan jag går*ler*

    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.