2009-03-16

Sallad

Idag har det varit riktigt vårväder på förmiddagen i allafall. Solen kikade fram en stund innan molnen tjocknade till sig igen och gömde den. Jag fixade en makaronsallad tills imorgon i våra lunchlådor. Den räckte även för ett provsmak i kväll också. Har lite svårt att bara göra mat till tre när jag gör något. Jag hade tortellini, makaroner, kräftstjärtar, knaperstekt bacon, rödlök, fetaost, soltorkade tomater, gröna oliver, herrkuvert, majs, alfagroddar och blandad grönsallad i den. Ska göra en honungsdressing till den med.

21 kommentarer:

  1. Hej! Trevlig blogg du har :) Va smarrigt det lät. Tycker också att pastasallader är super. Både nyttigt och så blir man ju proppmätt :D

    SvaraRadera
  2. Det där var en maträtt för VIOLAN, inte så mkt kalorier och väldans nyttig, bra för volangerna vet du...vi har haft precis samma väder som ni och faktiskt hela 8 gr varmt, hoppas din dag varit bra, kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att målningen går bra, ibland kan den ju stanna av lite....hmm... Du visar så hääärliga bilder och jag blir huuungrig.
    Kram Hannah

    SvaraRadera
  4. TACK...jag orkar egentligen inte att kämpa, men måste för annars sviker jag mig själv..!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  5. Mmmm det både ser gott ut och låter gott.

    Kram annica

    SvaraRadera
  6. En riktig god middag. Jag kan tänka mig att det inte är lätt att fixa omställningen till bara några få när man är van att vara många.

    Sitter här med en kopp te mitt i natten.
    Inget vidare att vara vaken. Men måste man så måste man.
    Ha nu en fin tisdag när du vaknar.
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  7. Smarrigt, nu vet jag vad jag ska laga till middag, det var ett superbra tips!
    Du gör så jäkla god mat, maken måste vara salig som har en fruga som du alltså ;)

    SvaraRadera
  8. Smarrigt värre detta. Toppenbra tips du ger.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Mmm, vad gott det låter! Det är så kul att kika in här för jag får så många bra idéer på maträtter. Ibland kör jag fast med vardagsmaten, men du fixar till så mycket gott både till vardag och fest. Tack för alla goda tips!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  10. Men gud så gott det där såg ut! Måste jag prova, tack för tipset!
    Ha de gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Du kanske skulle bli kock? hihi....här finns alltid så mkt gott...

    SvaraRadera
  12. Mumsfilibabba :-)
    Det där såg inte helt fel ut!

    Ha det!

    SvaraRadera
  13. Åh, vad gott det lät. Fetaost, rödlök, bacon och kräftstjärtar. Det kan inte bara bli fel.

    SvaraRadera
  14. Mmmmm; och jag som var hiskeligt sugen på sallad idag:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  15. Hej! Den där salladen lät mums, jag lånar ditt recept, vi har också matlådor till jobbet, så den ska jag pröva. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  16. Nu blev jag ruggigt sugen på alfalfagroddar,måste införskaffa mig det. Visst var det en hit när solen hittade fram idag, kram Katta

    SvaraRadera
  17. Men shiiit vad gott, blir alldeles sugen som vanligt, bäst jag går och lägger mig ist=)
    Kramis

    SvaraRadera
  18. Jag önskar er allt vårväder ni kan få och jag hoppas att sommaren kommer bli kanon då vi iår ska vara många veckor i Sverige:)

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  19. Hej vännen!Har ju missat massor av dina inlägg!Ska duscha först så jag kikar in sedan och skriver mera,ska gå igenom allt..så du vet att jag inte glömt bort dig.=)

    Här har vi rena Aprilvädret..ena stunden sol..ena stunden yrsnöväder!Just nu så är det uppehåll..prata om tvära kast i väderleken!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  20. Men oj,vad mycket goda ingredienser du har i den salladen.Det blev jag sugen på att laga.
    kramar Anette

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.