2012-09-23

Litet jultips


Jag fick ett litet tips från min mamma igår om att årgångsglöggen fanns att beställa redan. Vet att vi gjorde likadant förra året innan vi stack iväg på vår höstsemester. Så nu även i år är det förbeställt några flaskor av Blossa 12. I år är den gjord av en frukt från fjärran östern yuzu som jag aldrig har hört talats om. Men så här kan man läsa om frukten. Smaken hos yuzu liknar något grapefrukt med inslag av mandarin. Doften är mycket stark jämfört med övriga citrusfrukter och liknar något lime. Frukten blir ca 6 - 8 cm i diameter och fruktköttet har insprängda kärnor. Man äter sällan frukten utan har den mest till matlagning och marmelader. Här kan ni förbeställa glöggen.

6 kommentarer:

  1. Ja det var väl bra,nu kan Ni ju fira Jul i år med.
    För Ni kommer ju hem igen Till Jul


    kramar

    SvaraRadera
  2. oj då, redan dax.. men tack för tipset:)

    SvaraRadera
  3. Beställde också alltid årgångsglöggen i tid, för då hade jag alltid glöggmingel! Men sedan jag slutade med det så har jag heller inte förbeställt glögg! Tack för titten hos mig! Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Japp, här ska det också beställas glögg!! Jag köper alltid den till min pappa i fars dags-present. Har gjort det i flera år nu.
    Smaken låter spännande!!

    Ha en ny skön vecka!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Tre månader till julafton IDAG;))

    Myyyyyysigt!!

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.