2017-03-12

Tog en liten tur

Idag tog vi oss en tur med bilen och hälsade på hos grabben och hans flickvän. Dom bor inte på gångavstånd från oss som båda våra flickor gör. På vägen ut till dom fick gubben se något märkligt som låg i diket. Så vi bromsade in och backade tillbaka en bit, och där låg den. Värsta vildsvinet som förmodligen har blivit påkörd och hamnat där i dikeskanten. Jag ville såklart ta ett kort på den till bloggen. När jag står där på huk med mobilen i högsta hugg. Då ropar gubben från bilen, den kanske bara tar sig en middagslur. -Va,  värsta scenariot spelades upp i huvudet. Tänk om den skulle rysta till och bara resa på sig där den låg. Lite larvigt tänk kanske, men ett kort fick räcka och jag hoppade snabbt in i bilen igen, där min småflinade lilla gubbe satt och väntade.
När vi kom fram till M och J blev vi bjudna på tacopaj och till kaffet hade J gjort en jättegod kanelbullekladdkaka. Efter ett par timmar hos dom satt vi oss i bilen och åkte hemåt igen. Men av gammal vana åkte vi hemåt åt vårt gamla hus, så vi fick svänga av på helt fel ställe. Så vi tog svängen för Bauhaus när vi ändå nu var på den sidan av stan. Där köpte vi matta till balkongen, så blev det check på lista.
Vilka bjässar dom är.

Tacopaj med mozzarella.

Kanelbullekladdkaka.

Balkongmatta.

11 kommentarer:

  1. Men fy, stackarn! Måste vara som att köra mot en sten.
    Så mycket gott ni blev bjudna på, mysigt!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Åh fy sjutton! Brukar de inte säga att vildsvin kan "fejka" att de sover för att sen attackera bilen eller den som kört på dem? Kan ha fel? Men har för mig att någon sagt så.

    Jag var på vildsvinsspaning med familjen för några år sedan. Sonens faster hoppade ur bilen för att hämta fika när hon hörde något som kom klampande framåt. UT kom ett vildsvin, och de är ju inte små direkt :-o. Sonens pappa skrek SLÄNG potatis. För vi hade hört att om man slänger mat åt dem så börjar de äta. Haha, tanken var bara att eventuellt se en från håll men den blev ett möte närmare än vi trodde ;)

    SvaraRadera
  3. Det var inte dåligt, så bra att Du hade med dig något
    att fota med. Hon verkar duktig att baka, det var ju trevligt.
    Så bra att Du var försiktig, De är jun inget att leka ned, jag
    menar Vildsvinen. kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Åh, fy hjälp vad stora do är kram

    SvaraRadera
  5. Ja tänk att jag hade 5 st bjässar framför mig på promenaden!!! Jag ryser av bara tanken... TUR att den inte bara tog en tupplur där i diket hi hi! Då hade fått löpa fort...
    Ha en fin måndag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Vildsvin är verkligen inte att leka med, så det var väl tur ändå att den inte bara tog sig en lur...

    Både pajen och kladdkakan såg synnerligen goda ut :-)

    SvaraRadera
  7. Hua en sådan best vill man inte möta..... Mums vad mycket gott. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Aldrig närma sig ett vildsvin som är skadat eller ligger vid vägkanten och kanske bara är avsvimmat har min man som är jägare lärt mig. De kan gå till anfall när de är stressade och du visste ju egentligen inte om det var dött.
    Skönt att det gick bra!
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Oj fy, vilken klump att köra på. Men pajen ser god ut

    SvaraRadera
  10. Fy en sån bjässe. Den hade man inte velat möta i vaket tillstånd. Kram.

    SvaraRadera
  11. Huhu.... vi har maaaassor av vildsvin i skogarna bakom oss men än så länge har vi inte stött på några...tur de är skygga...
    Vilket smarrigt fika ni fick!
    Kraaaaaam

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.