2018-01-28

Bra att ha bag på hjul 😁😁

Det var ju lördag igår och som vanligt tog vi en sväng genom marknadsgatan för att köpa lite nya blommor och kanske några grönsaker. Jag tog faktiskt med mig vår dramaten som vi köpte på marknaden 2016 tror jag det var. En liten behändig sak att stoppa grönsaker och blommor i 😊. Vi har även en lite större som vi har när vi går till stranden😁. Vet att gubben min var lite emot det när vi köpte vår första. Men ändrade uppfattning helt och hållet när han kände hur bra det var att dra på fuktiga handdukar från stranden istället för att bära dom i en tung bag på axeln.
När vi gick till marknaden igår gick vi förbi ett ställe som jag skämtade till det om när vi letade hus här ner som ni kan läsa här. Nu hade dom kapat hela ficus robusta (fönsterficus) på gården och det förfallna huset tittade fram. Kanske någon som köpt det och ska rusta upp det till tipptopp igen.

Det är ju lite att ta hand om.


 Vår första dramaten som har fått ersättas av en ny.

Här står dom i vår patio nr.1 och nr.2


Lördagsbuketten blev tulpaner och fresia på rumsbordet.

8 kommentarer:

  1. Jamen jag kan inte se mig mätt på din varma och soliga bilder!! Ha ha ja det där huset skulle man köpt, oj så mycket bråte :)
    Ha det gott i solen, tänk inte på oss här i dimman!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Utan sin dramaten vill man inte vara. Visst är det bra med en sån. Vi använder den flitigt. Perfekt när man går till Mercadona och handlar lite tyngre saker.
    Ja, det är ju lite att ta hand om i det där huset :D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Finns ganska många hus med bra lägen som är förfallna. Synd att de blir så (av olika anledningar). Första gången man drog dramaten från affären kände man sig som en pensionär ;) Nu skulle man inte klara sig utan den
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du inte pensionär, eller kände du dej bara som en sådan? :)

      Ruth i Virginia

      Radera
  4. Det är så underbart med fräscha blommor. Mina tulpaner har vissnat. Men med tanke på blötsnön som vräker ner, klarar jag mig utan blommor ett tag. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  5. Smidigt med vagn minst sagt. Vilken vacker lördagsbukett det blev. Här behövs buketten bytas ut...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha! Anders är av samma åsikt som din gubbe var tidigare, med den skillnaden att han inte har ändrat sig. Men så länge det är han som bär så gör det inte mig nåt ;-)

    Däremot har vi med oss en extra resväska när vi ska åka till IKEA och hamstra ljus mm (via buss till Murcia), och jag kan tycka att skillnaden är hårfin... :-D

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.