2018-01-30

Promenad + inköp

Vi tog oss en promenad för att köpa nya handskar till mig. Men vi gick en liten omväg till affären bara för att det är skönt att strosa omkring. Gick förbi ett ställe som träden dignade av en massa citrus i. Några burkar Lemon curd skulle man lätt få ihop om man bodde där. Efter ett tag gick vi över gångbron så vi kom på rätt sida för att gå hemåt igen. Men först stannade vi på ett ställe som heter Alejandro och tog en kaffe. När vi kom till China (en China som vi inte döpt ännu) köpte vi handskar och ett borr och så fick gubben syn på en pryl, som även jag blev intresserad av. Jag fick gå till kassörskan och fråga efter ett måttband (som jag inte har i min väska men har haft) ett nytt spanskt ord som fastnat, cinta. Tog måtten på prylen och gick hemåt. 
Hemma så mätte vi med en gång om nu prylen skulle passa och det skulle den. Så in i bilen och så åkte vi tillbaka till affären och köpte den. In med prylen i vår lilla pärla. Jag fick sitta med fejset i vindrutan nu, men vad gör man inte för att få något som man vill ha.
Det var ingen svårmonterad sak vi köpt (som ni kan se på bilden här nedan) bara att skruva dit knopparna på det, utan ett skåp som passade under tvättstället med några skåp och lådor. För förvaringsutrymmen är det inte gott om.

Här får man gå hukad för att inte få en citron i skallen.

 

En av övergångarna på 332:an.

 En kaffe i solskenet.

 Ena paret handskar, köpte faktiskt 2 par.

Och så vår investering till toan som vi blev supernöjda med.

7 kommentarer:

  1. Vilket bra inköp! Är det ont om förvaringsutrymmen så är ett sådant skåp guld värt. Hoppas någon tar tillvara alla citronerna men annars hade jag kanske gjort en insats ;-)

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. HA! Du ser! Man ska alltid ha ett måttband med sig. Eller förresten, du löste det på ett smart sätt ändå... :-) Snygg och praktiskt mojäng där under handfatet!
    Chinan kanske kan bli "handsk-Chinan"? ;-)
    Det kliar lite i min pallar-nerv när jag ser alla dom där citronerna... :-D

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev med skåpet. Vilken snygg och bra förvaring. De citronerna ser härliga ut, man kanske får plocka?
    Kram och fortsatt trevlig vecka.

    SvaraRadera
  4. Vilket snyggt badrumsskåp ni köpte! Och vilken tur att måtten passade.

    SvaraRadera
  5. Det var ett jättefint skåp. Något annat den här gamla gumman såg, vanliga tvättställ finns välminte på kartan längre. De stora soppskålarna är ju överallt här också.
    JAA JAG SÄGER DÅ DET, jag lever i forntiden. Nu skall jag sätta på lite kaffe.
    ps, klockan på min blogg bliver aldrig mer ön 17,30 ??? Pera kunde inte ändra det. I tre veckor har den bara varit vid fyra tiden. ha det bra hälsar Hajan

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart träd och skåpet till vasken blev väldigt bra. Då och då lyckas man fynda på chinosarna.

    SvaraRadera
  7. Vad synd att inte ta hand om all den frukt som man ser (övergiven?) på många ställen.
    I Kina-butikerna finner man det mesta bla ett fint skåp :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.