2018-05-06

Det blev marknadspromenad

Nu var det 14 dagar sedan vi var på marknaden, så det var verkligen dags. Vi skulle ha apelsiner och lite blomster till borden. Men snart kan vi nog inte köpa någon blomsterbukett till altanen längre när det blir varmare. Då kommer dom att sloka och vissna direkt. Men igår fick det bli en till rummet och en till altanen. Det fanns inte mycket att välja på för mycket var redan så utslaget redan i buketterna dom hade. T.o.m. jag går och klämmer och känner på knopparna i buketterna (brukar vara gubben annars) om det är något att köpa. Jag fattar inte när en del köper helt utslagna rosor eller tulpaner när det var säsong för dom. Det blev liljor och små krysantemum och en utfyllnadskvist av något slag (gubben visste inte namnet på den).
Vi köpte 5 kg apelsiner till vår juice som vi dricker på morgonen och jag slog till och köpte 4 st. sjalar för 4€ också som jag ska sy kimonon av.
Sedan köpte vi en påse churros som vi smällde i oss bums. Det är inte det nyttigaste precis, men lördag var det och vi har inte ätit några sedan i februari.
Eftermiddagen spenderade vi hemma på takterrassen i solskenet. Det fick bli kycklingsallad till middag som gick fort att fixa till med.
Det är många som vill ha färsk frukt.


 Allt nästan överblommat i buketterna.

 Inte så jättelång kö till churrosen.

 Varma, spröda och med socker på.

 Rumsbuketten.

 Altanbuketten som blir vacker när blommorna slår ut.

 Mina sjalar som ska bli kimonon.

God kycklingsallad till middag.

6 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att se resultatet av kimonon sedan.
    Ibland får man allt unna sig något gott :) kram.

    SvaraRadera
  2. Kall, färsk apelsinjuice till frukost är så gott.
    Smart att sy kimono av sjalar. Visa gärna resultatet :)
    Ha en bra söndag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också köpt en massa sjalar på marknaden. 1 € är ju så billigt. Och de är så bra att ha över axlarna både för att slippa bränna sig och sen om det blir lite kyligt på kvällarna. Spännande att du ska sy kimono av dem :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag förstår inte heller människor som köper helt utslagna blommor. När det gäller rosor är det förvisso inte helt fel om de öppnat sig lite för då brukar de hålla sig längre har jag insett. Spännande med din kimono!

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  5. lilla vän detta är ju ett eldorado för dig. Både att fixa nya fina komono och god salld till middagen. Trevlig lördag kära vänner

    SvaraRadera
  6. Älskar färskpressad apelsinjuice :) Och så lyxigt med blomster <3 Hoppas du mår fint.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.