2018-07-02

Det här gjorde vi

En skön och härlig söndag som man visste att man skulle sitta bänkad vi tv:n på eftermiddagen. Så vi gick iväg till stranden och spenderade lite tid där. Blåste lite igår så det var mycket tång som dragit in till stranden på sina ställen. Men det får man plumsa över om man ville doppa sig och det ville vi. 
När vi gick hem tog vi en tostada con tomate på Surfers Bar. Gubben tog en öl men jag ville testa en flaska som jag sett många tagit in när vi varit ute. Tyckt det varit lite konstigt att dom får in ett glas med massa is till ölen. Men det är ingen öl utan en cider som faktiskt var jättegod och inte alls så söt heller. Kollade på nätet och såg att den finns i Sverige med på systembolaget. 
Sedan blev det fotboll för hela slanten resten av dagen och kvällen. Först Spanien - Ryssland och sedan Danmark - Kroatien. Och ingen av matcherna slutade som vi ville heller, tyvärr.

Det gick lite vågor igår på havet.

 Har inte sett denna donna hänga här tidigare i baren. Men vi sitter nästan aldrig inomhus.

Så här såg cidern ut som jag trott varit en öl tidigare.

 Sedan gick vi hemåt.

Gubben fick tjuva några väderkvarnsblad på hemväg med.

Så nu har jag blommor på bordet igen.


7 kommentarer:

  1. Det ser ut som att ni har det varmt och skönt. ��

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att du blev snopen när det var cider i flaskan. Men ibland är det kul att prova något nytt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanske värt att testa den cidern då, för annars brukar jag tycka att de är för söta. Kram.

    SvaraRadera
  4. Kul att testa något nytt i glaset. Att det dessutom är gott gör ju inte saken sämre :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Såg härligt ut :-)
    Nej, ingen av matcherna slutade som dom skulle igår. Fast å andra sidan har vi satsat en femma på Ryssland, så helt fel blev det inte :-D

    SvaraRadera
  6. Tjusiga löv på soffbordet! Nej, ingen av matcherna gick som vi ville! Vi får hålla tummarna på tisdag!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  7. Vad härligt det ser ut med havet <3 Och vilka tjusiga löv på bordet, gillar sådana. Grönt är skönt som det heter ;) Kramen

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.