2018-08-11

Lite sysslor

Igår fick det bli lite städsysslor och shopping innan vi slängde oss i poolen. Det var molnigt men varmt och på väderappen hade dom visat 40% chans till regn som uteblev.
Jag körde några maskiner tvätt och sedan tog jag mig en sväng med snabeldraken och dammtrasan. Golvtvätt får bli nästa städtillfälle. 
Sedan en snabbdusch och iväg i bilen till La Zenia där lite saker skulle inhandlas. Första stoppet var Media Markt för färgpatronen har tagit slut. Men det var slut på hyllan och stå i en ringlande kö för att fråga om det fanns på lager hade vi ingen lust med. 
Så då gick vi till Alcampo, och tametusan hade dom färgpatronen och till ett bra mycket billigare pris än Media Markt 😁.
Vårt sista stopp på La Zenia blev Leroy & Merlin, vi skulle ha ett nytt toa-lock igen. Jag valde ett i början av året på en Chinabutik. Tyckte det matcha vårt duschdraperi så bra. Men det dröjde inte länge förens det började gå sönder både här och där.
Nu hade gubben sett ett toa-lock med dämpande lock (men neutralt, bara vitt 😟) Det fick bli det för ett nytt lock behövdes nu. Brorsan sa, att jag kunde väl köpa klistermärken om jag prompt ville ha något på locket.
Nu var vi klara på La Zenia, så då styrde vi bilen hemåt igen. Eller inte riktigt ännu för först åkte vi till Mercadona och köpte ett kilo gambas som läggs i chili/vitlöksmarinad idag och snabbfräsers i pannan innan vi äter dom.
När vi kom hem blev det montering av toa-lock och sedan poolen.
Vi grillade på kvällen och satt där tills det blev för mörkt för att kunna se sina egna kort på handen. Jo, vi hade lyse men inte så starkt så att tre blindstyren skulle kunna se något.
Tyvärr blev det inte några kort tagna på vår lilla shoppingtripp under dagen. Men middagen blev det på såklart.


Sötpotatis, rättika, rädisor och våra pyttesmå egenodlade vitlök.

 Så lite sallad till också.

 Mycket gott och fylligt vin från Jumilla.


Stekta nektariner och vaniljglass till kaffet.

10 kommentarer:

  1. Din mat ser så himla god ut. Ha en toppendag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Inte något regn här heller. Lite vind idag dock men lika varmt ändå. ����☀️��

    SvaraRadera
  3. Ni verkar alltid äta lika gott och maten ser så tilltalande ut!

    Kram och ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  4. Det vore kanske skönt med lite regn emellanåt :)
    Ha en finfin lördag
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jaa det verkar inbjudande, men vad tusan är GAMBAS för något. Det bliver omställning med maten, för din bror. Det kanske bara bliver en Pizza, Själv skall jag ha det sista på min Jansson.
    Tagit fram 2 st fläskkotletter som jag skall steka tills i morgon.Sen kör jag med
    Torsken och Laxen. det bliver ju lite variation i alla fall. trevlig Lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är stora räkor. Ha en fin lördag du med.

      Radera
  6. Jisses, vad Ni hann med.... Men vad gör ni med alla toalock..? Dansar Ni samba uppe på...? ;) ;)
    Så mycket gott som vanligt på tallrikarna...!!!
    Ha det gott, kraaam Kate

    SvaraRadera
  7. Fullt upp minsann :) och så mycket gott kram

    SvaraRadera
  8. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.