2012-01-13

Nu är glada julen slut

Även vår sista amaryllis är inne på sista versen. I morgon åker alla plastgranar in i sina kartonger igen här hemma. För nu är julen slut för detta år. Vi har tre stycken som ska väck och inte komma fram förens till nästa jul igen.
Vilket förbaskade blåsväder vi har haft idag blandat med lite yrande snö också. Knappt man tog sig hem, för man har ju aldrig medvind.
Nu har vi precis käkat middag här hemma, det blev fisk denna fredag med. Nu ska jag ta mig en sväng runt i blogglandia och se vad ni har haft för er. Sedan blir det På spåret, Skavlan och Voice som man får se på dumburken. Ha en jättebra fredagskväll allihopa och tack för alla fina kommentarer ni lämnar när ni kikar in hos mig.

7 kommentarer:

  1. Jag tycker faktiskt mer om Amaryllis än Julstjärnorna,
    De har inte funkat
    för mig i år.Konstigt förr kunde
    man ha dem väldigt länge.

    SvaraRadera
  2. Dumburken går runt runt hela tiden hihi...Nu komissarie Lyngley. Grattis till lilla Julia 8 år, vilket charmtroll. Ja raggdollen är ju helt lealös i kroppen, helt otroligt. Skall bli såå kul att se dom där 6 små imorgon. Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  3. Samma för dig som mig i kväll ;)
    Ha en riktigt skön helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Kikar in för att önska dig en fin helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Nu har jag lyckats städa bort julen i bägge husen, är skönt när detta är gjort...nu vill man ju ha ín vackra vårblomster istället, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  6. Skulle gå och möta min son efter skolan i går och hade motvind när jag mötte honom, riktigt jobbigt var det men sen när jag mött honom och gick tillbaka jisses vad lätt det gick :D Här har jag endast en knopp avklippt från en amaryllis kvar och nån hyasint men den tycker jag går bra och inte känns för julig då den är vit. Kram Katta

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.