2012-01-17

Svårt men kul


I söndags var vår kusin vitamin till barnen här med sin pappa på snabbfika. Jag berättade för henne att jag nu skulle ta tag i fotograferingen. Hon fick för ett tag sedan en systemkamera och jag köpte grabbens gamla precis nyligen En Nikon D3100 med ett zoomobjektiv 18-105. Vår gamla var Canon EOS300D som jag haft. Men jag har aldrig kört manuellt med den. Men det har jag gett mig den på att försöka lära mig med den nya. Jag visade en bok som jag fått lånat av ena mågen som är jättebra. Hon blev eld och lågor, så vi gick in och beställde boken till henne på Adlibris. Brorsan blev jätteglad för en extrautgift för att dom tog en snabbfika. Så nu knäpps det hejvilt här hemma på allting nästan.

5 kommentarer:

  1. Sån är jag också. Bilder tas på varenda liten pluttsak.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. vad trevligt det verkar ni tager ju så fina bilder,lycka till

    SvaraRadera
  3. En sån skulle man ha. Har en pyttekamera det blir bättre bilder i telefon.
    Du får ta en tur till min lilla butik ......kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul med fotobok så man får lära sig efter konstens alla regler :)
    Kul med nya kameran också, det kommer bergis gå som en dans!
    Kul att ni är två med samma intresse, tänk vilka erfarenheter ni kan byta med varandra...
    Lycka till!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  5. Åh vad roligt vännen! Det är världens bästa drog det där med fotografering ♥

    Lycka till med nya kameran!

    Kram Jes

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.