2015-09-03

Lerinpackning

En dag när vi låg och solade fick vi se några stycken som hämtade sand från bergen intill havet. Dom blandade den med vatten och började smörja in sina kroppar. Sedan stod dom där i solen och torkade till. Dom blev som terrakottafigurer när dom var torra. Jag blev nyfiken och var tvungen att fråga vad det var bra för. Skulle jag inte ha gjort, för så bra på spanska är jag inte. Dom pratade i mun på varandra och gestikulerade med armarna som en äkta spanjor gör när dom talar. Jag nickade och gick tillbaka till vår plats. Vi såg hur dom dök ner i havet och hjälpte varandra att få bort allt på kroppen och  i håret. Efteråt kom en fram till oss och ville att vi skulle känna hur len huden blev efter kuren dom hade gjort. Inbillning eller ej, men både jag och gubben tyckte att huden kändes märkligt len.
Så vi var helt enkelt tvungna att testa på oss själva efter det vi sett och känt. Vi gjorde det två gånger till innan vi åkte hem till Sverige igen. Så med oss i bagaget hem hade vi egen plockad sand som jag silat ordentligt och fått bort dom grova kornen. Så nu kan vi göra lerspa hemma i Svedala också.
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Ha,ha så spännande vi kanske inte känner igen er, när vi ses i morgon.
    Det kan vara bra, de har så mycket för sig just med hud och hår.
    Jag kommer i sällskap med Per , och kanske Martina,
    Om hon inte jobbar,
    i vilket fall som helst så ses vi.

    SvaraRadera
  2. Wow vilken kur! Säker några mineraler i leran som gör underverk. Sälj burken dyrt :-)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vad häftigt.....kan tänka att ni blev mjukisar. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Naturens egna preparat är dom bästa!
    Coolt att ni tog hem sand och kan fortsätta att njuta=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.