2015-09-19

Mysfredag

Det blev en härlig fredagskväll med rosa bubbel och en massa tända ljus på altanen. Härligt att vi kan sitta på vår altan året runt i stort sett. Bara vi kör igång våra gasolkaminer så har vi snart 23 grader där och kan sitta och mysa och se på tv. Hittade ett nytt rosa bubbel på systemet som var ekologiskt och kom från Chile, och du hittar det här. Gjorde egna skagenbakelser till bubblet som blev jättegoda. Har sett att Ica säljer skagenbakelser i fiskdisken. Dom är gjorda av croissanter och fyllda med skagenröra. Men när jag stod och väntade på min tur i går i fiskdisken för att köpa 2 st. kom jag på att man borde väl kunna göra dessa själv. Så jag lämnade kön och gick till frysdisken istället och tog smördegsplattor. Våra skagenbakelser blev fyrkantiga och inte avlånga som Icas. Men goda var dom och passade perfekt till bubblet.


5 kommentarer:

  1. Det ser mysigt ut, och du är ju en liten fin kokerska-
    Det är väldigt mörkt, men det är klart det är mysigt.
    Jag håller också på i mitt lilla kök
    ,
    men jag myser i rumssoffan i eftermiddag
    med en Budapestbakelse, fortsättning följer

    SvaraRadera
  2. Mums! Ja sen en mysig bild till det...hoppas du har en fortsatt skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Underbar att kunna sitta ute. Det har varit riktigt varmt och skönt på dagarna. En braskamin skulle jag också vilja ha till kvällen. Så gott du bjöd på också. Smarrigt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vi satt också ute en liiiten stund igår, men det blev rätt kyligt efter en stund så vi fortsatte lördagsmyset inne. Räkbakelse och bubbel mmmm så gott. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.