2016-08-29

Regn och åter regn

När jag vaknade i morse hördes smattret av regnet på fönstret. Drog upp persiennen och såg att det stod som spön i backen. Visst, jag har regnställ så jag behöver inte bli blöt. Men att starta sin första arbetsdag efter semestern på cykeln i störtregn, kändes sisådär. Så när gubben sa att han skjutsade mig till jobbet innan han åkte till sitt, var jag inte nödbedd precis utan hoppade in i bilen på studs. 
Sedan har det regnat till och från hela dagen. Men när det var dags att åka från jobbet tittade solen fram och jag kände bara, yes vilken tur jag har. Men tyvärr varade den inte så länge. För när jag hade 5 km kvar hem öppnade sig himlen igen. Så när jag satt nyckeln i garageporten var jag som en dränkt katt, men nu var jag hemma. Så då spelade det ingen roll längre.
Tveksamt om dom torkar tills i morgon.

4 kommentarer:

  1. Cykla i ösregn är inte så kul! Jag gick hem när det bara kom ett lätt skönt regn... kändes friskt! Det var inte kallt ute.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Du mitt lilla knyte, Att det aldrig kan vara lagom, var är den fina
    hösten som vi var gillar inte denna blåst.

    Jag vill ha en vacker höst, men tyvärr det skiter vädret i.

    Ha en skaplig dag i alla fall, önskar mamma H-

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken sur hemresa...ja lite regn skulle inte skada, vi har sol, sol och sol. Ja bäst att njuta på för det kommer ju regniga dagar med all säkerhet!
    Ha en glad dag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Trist väder... Skönt att få skjuts då!

    Här skiner solen och det ska visst bli 40 grader varmt idag. Inte så jättebra det heller, faktiskt. Men det finns ju många AC-kylda ställen här i stan :-)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.