2016-12-21

Från morgon till kväll


I morse åkte vi hemifrån vid 08.00 tiden för att vara vid utsatt tid på lasarettet som gubben fått. Vid 10.00 tiden åkte gubben och en något äldre dam upp till salen där dom skulle göra sin elkonvertering. Det gick bra för dom båda två, damen var så orolig och rädd för att göra det. Min gubbe försökte att prata lugnade med henne att det skulle gå bra och att det gick snabbt. Gubben min fick två stötar innan hjärtat slog i sinus igen. När dom kom ner på salen igen tackade hon honom för allt stöd hon fått.

Under tiden tog jag en kaffe och en pepparkaka i cafeterian. Hon i kassan undrade om jag skulle ha ett litet eller stort pepparkakshjärta. Jag tog ett litet, råkade sedan kolla till på kvittot när jag satt där. Dom tog 9:- för det där lilla hjärtat som jag tagit. Jag är inte snål men en hel burk med småhjärtan kan man köpa för 25:-


När vi åkte hem från lasarettet svängde vi förbi Konsum och hämtade ut några julklappsparfymer som hade kommit med posten.
När vi kom hem fixade jag till middagen lite snabbt. För nu kurrade i bådas magar. Det blev gnocchis med kycklinggryta till.
Efter middagen körde jag igång och slog in barnbarnens julklappar.
Så nu ligger dom där allihopa under granen och väntar på att få öppnas av förväntansfulla barn.
Sedan har vi suttit framför brasan och samtidigt kollat på del 2 av dokumentären om tjejen som var i IS. 

8 kommentarer:

  1. Det var ju en givande dag både med resan för mågen, skönt att
    det gick vägen. Tyckte att det gick väldigt lätt för tösen som
    rymt hemifrån, och fått en babys. Det är väl så infiltrerat med
    dessa människor. Jag satt bara undrande och kollade, det gick ju alldeles för lätt att
    komma in i flygplanet. Visst de måste ju ha fått hjälp med svenskt också. Man kan ju vänta sig vad som helst, med besök fråm Musel
    obehagligt.
    I morgon kommer Sten.göte jag breder smörgåsar eftersom jag ingen tid harDet får duga, en fin tradition han har min mans kompis,

    SvaraRadera
  2. Ni har ju hunnit med hur mycket som helst. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Skönt att Chefen Mr Sinus återtog ledarskapet! Men orkade gubben din springa på stan efter att han blivit sövd? Ditt zebra papper var hur gulligt som helst.
    Ha en bra torsdag. Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Gubben i Mamma C´s liv22 december 2016 kl. 09:01

    Till er som undrar, nej jag orkade inte springa i affärerna...jag halvsov i bilen när Mamma C uträttade det som skulle uträttas

    SvaraRadera
  5. Så skönt att det gick bra på sjukhuset! Men jag kan absolut förstå oron!
    Nu hoppas vi det håller sig bra, så han slipper göra om det fler gånger!
    Vi såg också dokumentär del 2 igår!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att besöket gick bra.
    Hutlösa priser, verkligen. Men antar att de måste få in pengar för att det ska gå runt.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Skönt att det gick bra och skönt att ha julklapparna klara. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.