2017-10-05

Uti skogen ska vi gå

Precis det gjorde gubben och jag idag. En riktig mysdag.....men med en smått förvåning...att dom skövlat bort halva skogen.....där vi brukar hålla till. Men vi hittade lite trattisar till slut.....och fick andas skogsluft också. Jag hade bara mobilen med mig....men jag knäppte kort hej vilt ändå. Gubben trodde flera gånger jag hittat svamp....men då låg jag på alla fyra och knäppte bilder. Så här kommer en bildkavalkad...från idag.

Så här såg det ut lite varstans i skogen som inte fanns längre.

Men till slut såg vi den.

Långa ståtliga träd.

Den trolska skogen.

En sol som försöker leta sig igenom trädtopparna.

Bara lyssna till det härliga vindsuset.

Inte en kantarell...men som ett rymdskepp (i min fantasi).

Skulle kunna vara ett fint tygmönster.

Storskogen för lilleputtarna.

Här flög fantasin iväg...enormt mycket. Är det gammalt slemmigt öga.

Och här har vi superbäret....enligt hälsokostens alla regler.

Även detta lilla bär...kan säkert göra mirakel.

Det här kanske är skogens egna Bälta.

Och så livets källa.

Det tar på krafterna att få frisk luft...och fantasin som leker med en....så vi avslutade med en äggmacka och en kopp kaffe.

6 kommentarer:

  1. Tack för överraskningshjälpen i dag. Tycker om när Du fantiserar
    och berättar. Jag har lagt svampen jag fick i frysen. Skall jag ha
    till en god macka snart.
    Tack vare din hjälp mo dag, kan jag baka tidigt i morgon.
    Då bliver det min Kanelbullens dag.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder. Det känns nästan som om jag promenerar där själv.
    Synd att de ska skövla så vacker skog bara. Kram =)

    SvaraRadera
  3. Trist när dom skövlar skogen sådär... Men underbara skogsbilder när ni väl hittade den oskövlade delen :-) Gillar bältan :-D
    Mackorna såg inte dumma ut dom heller :-)

    SvaraRadera
  4. Så mysigt. Vi tänkte trotsa feber och ta oss ut i skogen i morgon. Grilla korv och leta svamp. Kram

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder! Kan tänka mig att ni hade en riktigt mysig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt väder och äggmackor, mums så gott! Visst blir man förvånad när halva skogen är borta. Känns lite tragiskt när man upptäcker det.

    Trevlig helg och Kram! Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.