2018-05-26

Härlig fredag

När vi stack iväg igår morse var himlen väldigt mörk och man kunde tro att det skulle börja att mullra. Men som vanligt är det något som bara drar snabbt förbi och snart är himlen blå som vanligt igen.
Igår slog vi på stort och åt både lunch och middagen ute på restaurang. Vi äter för det mesta hemma och gillar det, men igår slog vi på stora trumman.
Lunchen tog vi på vår krog i närheten och det fick bli en ägg och bacon macka till oss båda. På kvällen hade vi bestämt med Gubbens syster och väninna på Nautilus nere i Punta Prima. Det var deras sista kväll, för idag åker dom till Sverige igen.
På Nautilus tog vi och delade på en sangria innan vi beställde vad vi skulle äta. Till middagen tog jag och gubben fisk och A och S tog paella. Våra fiskrätter var jättegoda båda två och dom andra två var nöjda med sin paella med. En varsin Carajillo (kaffe med brandy) avslutade vi middagen med.
Så hände det något märkligt också när vi satt på restaurangen. Helt plötsligt kommer det en svart katt och hoppar upp i gubbens knä och lägger sig till rätta. Där låg den sedan en bra tag och bara mös av att bli kliad.
Sedan gick vi sakta hemåt och försökte haffa en taxi till A och S. Det gick sådär i början, men väl uppe på 332:an kom det en som var ledig. Vi kramades om och sa hejdå och fortsatte hem till vårt.

Blåsvart himmel på morgonen när vi åkte iväg.

Vi var så hungriga så jag glömde nästan bort att fota.

Vi var först på plats till Nautilus.

Sangria och lite bröd och röror innan middagen.

A djupt koncentrerad i att titta på menyn. S djupt ingående med gubben i ett samtal.

Och så vi två som blev tillsagda att försöka se lite glada ut, gick sådär.

Gubbens firre var en Merluza.

Min firre var Lubina/Dorada.

Så har vi lilla kissen som snabbt fann sig tillrätta i gubbens knä.

Sen var det dags att gå hem var och en till sitt.

1. Vilken mysig katt som landade där i gubbens knä! Fisk äter jag gärna på restaurang och jag brukar sällan bli besviken. Paella har jag svårt för sedan en matförgiftning på Mallorca även om jag egentligen tycker det är gott. Här blir det förmodligen grillade högrevsburgare i dag.

Kram och ha en härlig lördag!

2. Såg himla gott ut det där och mysigt med kattsällskap också :-) Den fick väl lite fisk också, eller? :-D

1. Nix, det var ingen muta med någon matbit.

3. Fisk brukar ofta vara bra när man äter den ute. Och det är trevligt att sitta där vid Nautilus. Så mysigt med katten som hoppade upp i knäet!
    Kram

4. Tänk visst 'är det konstigt, det är ju inte första katten som fallit för din gubbe. Mycket
    märkligt ,har katten följt med er hem? Set var ju inga glada miner direkt på Era foton.
    Det var rätt opersoner som gick vidare i går på dansen. Gunde ommer ju redan i kväll på ett nytt program angående stora Bravader-. Sen har vi ju minnesgudstjänsten för Barbro.
    hoppas på en bra lördag nu, i morgon kommer Per. Martina vill väl hem till sin mamma.

5. Såg jättegott ut och vilken söt katt. Hoppas solen lyser på er idag. Kram Eva

6. GLÖMDE ATT SÄGA HÄR BLIVER DET INGEN FISK, SISTA RESTERNA I DAG PÅ PASTAN. dEN ÄR SÅ GOD, VITLÖKSSMAKEN ÄR UNDERBAR, TYCKER JAG-
    VET INTE VAD JZAGSKALL BJUDA PÅ I MORGON.R DET BARA pERA KAN VI JU TAGA V<ADSOM HELST.

7. jAG KÄNNER INTE RIKTIGT IGEN ER PÅ DESSA BILDER.det är ju bara 4-5 månader sen vi sågs.
    Har sovit ett tag nu, och skall taga mig en koppfika på balkongen,
    det skal bliva gott.

1. Det är bara 3 månader sedan. Inte några 4-5 månader 😊

2. Det är bara 2,5 månader sedan, vi åkte ned 13 mars

8. Men en sån gosig liten katt, så sött. Kram.

9. Mysigt att katten valde att hoppa upp i knät utan mutor ;)
    Kram

10. Jag gillar Nautilus. Det är en bra distans på promenad och fint läge. Det såg ut som en fin dag och sådana gillar man.

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.