2009-03-13

Drinktime


Skulle bara önska er alla en skön och trevlig helg. Jag gjorde en drink som var i tidningen Laga Lätt den här gången. Den hette Svensk syrling, men den föll inte i vår smak. Men någon annan kanske vill prova så här kommer receptet för två glas.

2dl blåbärsoppa
2dl vatten
2 citroner
8cl mörk rom
1msk honung
1/2 äggvita

Häll ihop blåbärsoppa och vatten i en shaker. Pressa ner citronsaften och häll i romen, honungen och äggvitan. Skaka ordentligt och häll upp i glasen.



12 kommentarer:

  1. Drinktime vad trevligt...sitter med min brevid mig just nu, denna som du presenterar verkar verkligen god, skulle jag vilja avsmaka, skål och ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  2. Tack, för det smarriga drinktipset.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser " mumsig ut "!

    Ja, i helgen blir det vila, har bihålsinflammation =0(.

    Trevlig Helg !
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. Hej nja låter lite så där, men man vet aldrig, kanske jag skulle gilla den.
    Ha en härlig helg.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Flott drinktips!
    Ha ei koselig helg!
    Klem Gry : )

    SvaraRadera
  6. Hej,drinken ser ju fin ut.
    Ha en trevlig helg.
    kram kram Anette

    SvaraRadera
  7. Låter ju jätte smarrig ju, varför är man så dålig på att göra goda drinkar??
    Kul med blåbärssoppa;)
    Trevlig helg.
    Kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  8. Hejsan!Ville tacka för kommentar på min sida, jag blir hungrig när jag är här inne o läser o tittar på dina fina bilder. Var också inne o tittade på din nya blogg, jättefina smycken. Så självklart vill jag vara med och tävla och länkar. Önskar dig en härlig lördag/Eva

    SvaraRadera
  9. Den ser då supergod ut!
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  10. Låter verkligen gott!!! och nyttigt..??? Önskar en skön helg! Kram fr C

    SvaraRadera
  11. Den ser god ut men det låter inte så smaskigt tyvärr ;)

    SvaraRadera
  12. Hej på dig.
    Ville bara säga tusen tack för din kommentar hos mig idag.
    Du har nog rätt ang tulpanen. Den heter papegojtulpan tror jag.
    Den är så vacker....
    Måste se om jag finner den i flera färger.

    Den drinken lät väldigt god, helt tills du kom till honungen och äggvitan....
    Tror jag avstår hehe....
    Nu säger jag god natt till dig.
    Sov gott min vän.
    Kram Synne.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.