2013-02-27

Jag är en riktig godisråtta

Vad gör man när man känner sig så förbaskat godissug en. Jo, man öppnar skafferiet och letar förbrilt efter något sött man kan fixa till. Jag hittade en blockchoklad och några frukostflingor som vi köpte till barnbarnen innan jul. Så jag smälte chokladen över vattenbad och sedan rörde jag ner flingorna och bredde ut det på ett bakplåtspapper. Sedan var det bara att vänta tills det hade stelnat. Vad hittar ni på för något att stoppa i munnen när godisbegäret sätter fart och man inte har något godis hemma?

8 kommentarer:

  1. Ja himmel så knasig man är i bland när man kommer till det söta. Det där är ju så gott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så påhittig som Du är ju inte jag.
    Så jag har nog brett mig ett par
    knäckemackor med stark ost på.

    Pst jag har alltid en påse Polly,
    om det skulle bliva för svårt.
    natti,natti

    SvaraRadera
  3. Jag gör ett glas o´boy=))
    Det har jag alltid hemma!

    Lät gott det där!

    Boken jag släpar runt på heter The natural home, Hans Blomqvist.
    En inspirationsbok om inredning.
    Så oerhört vackra bilder i den.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Jag är hemsk när det gäller godis och att tömma skafferiet på godsaker. Måste lära mig att aldrig köpa hem något, men lär mig aldrig....

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha ha precis nu gjorde jag samma sak som du. Letade febril i skafferiet efter något sött;) Jag hittade frälsningen NUTELLA;) Mums så gott och nu är begäret stillat;)

    Önskar dig en härlig dag
    KRam
    Annie

    SvaraRadera
  6. Åh, såna gjorde alltid min mamma med Vårgårdaris.. Mums

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Men såå gott!
    Det är sällan jag blir så kreativ som du, jag letar oftast bara efter nåt sött...
    Fredags kram,
    Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.