2017-03-21

Hittepå kaka

I söndags när vi var bjudna till mamma på middag, hade jag gjort en kaka till kaffet som jag hade med mig. Det blev en glutenfri cheesecake med röda vinbär och blåbär i. Några mått för det som var i den har jag inte en aning om. Utan jag kollade i skåpen vad som fanns hemma, sedan höftade jag lite och så blev det en kaka till slut. Jag mixade cashewnötter till mjöl, sedan hade jag rismjöl och majsmjöl. Mixade ihop mjölsorterna med smör och tryckte ut den i en springform. In i ugnen på 175 grader i tio minuter ungefär.  Rörde ihop 300 gram färskost (där visste jag måttet för det var ett oöppnat paket) med 4 ägg och socker. Hällde smeten i skalet och så på med vinbär och blåbär som jag snurrat runt i lite potatismjöl. Sedan in med kakan igen i ugnen i ca. 50 minuter.




11 kommentarer:

  1. Måste bara berätta lilla vän, tog den sista biten i kväll till kaffet.
    Lika fräsch och god ännu. Hade ju sparat för jag skulle bjuda på den i morgon till min gäst. Men det får bliva den Glutenfria kladdkakan
    till min gäst. Det bliver Hallon och glass till, till kaffet-
    Ha det bra önskar Hajan

    SvaraRadera
  2. Jag beundrar alla som bara kan slänga ihop en kaka som du gjorde. Jag kan det verkligen inte, går slaviskt efter recept.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt! Att bara ta det man har och så blir det en god glutenfri kaka. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jösses så avancerat! Jag kan inte ens få ihop en kaka om jag följer ett recept till punkt och pricka... Grymt imponerad av dig! Och väldans gott såg det ut också :-)

    SvaraRadera
  5. Låter & ser väldigt god ut ...
    /Kram

    SvaraRadera
  6. Ser ju väldigt go ut den där "hittepåkakan"😄/kramiz

    SvaraRadera
  7. Detta är du proffs på och hur gott ser det inte ut! MUMS!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Den såg så god ut så jag tog ett bett.
    Blåbär - mmmmm
    Kramiz

    SvaraRadera
  9. Mums vad gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Mums vad gott. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.