2018-05-24

Huppi gupp täcks färd

Var på en liten tur igår som slutade ute på landet mellan Crevillent och Albatera. Stället gick inte att slå in på GPS:en 😕 och koordinaterna som vi fick var inte heller helt hundra 😏. Så vi fick ringa igen och vi möttes på en bensinmack och blev guidad sista biten 😀.
Kan bara berätta med ord hur vackert denna finca (hus) låg bland alla apelsinodlingar och en vacker natur direkt inpå knuten 😊. Kunde inte slita upp mobilen och fota när vi var där. Men det var ett magiskt vackert ställe som var väl bevarat och modernt beboligt. 
När vi kom hem på eftermiddagen tog jag tag i bröddegen som jag satt innan vi åkte. Det var en kalljäst deg som inte hade hunnit jäst över kanten 😥, som tur är. 
Det fick bli kycklingsrester och sötpotatis på tallriken igår kväll. Sedan satte vi oss och såg i fatt på Robinson som vi missat några avsnitt av.
En bild blev knäppt från bilen när vi åkte ifrån huset.

 Älskar bergen man ser när man åker norrut på vägen. 

Och så mat i magen igår med.

8 kommentarer:

  1. Det låter spännande. Var köper du sötpotatis nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här köptes på Mercadona, men såg på marknaden i lördags också.

      Radera
  2. Det var verkligen goda rester :D Lite hembakat bröd hade jag inte tackat nej till!

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jaa, jag med måste prova dessa sötpotatisar, har inte gjort det ännu- Ni kan ju snart vara guider för andra människor. Ni är ju "skitduktiga". Vilket gräsligt ord, men det är beröm-. Har nyss haft en underbart vacker ny kvinna här. Hon hette Zara. Åh. sade jag numåste Du berätta vad Du har för Deo,vi får inte använda sådant. Det var hennes schampo som doftade- Hon såg livrädd ut när jag bad
    att få känna doften på hennes hår. Hi.hi kära nån jag vill ju inte vara närgången,
    Så spännande med Era små resor i det nya lander. kram från gamla Sweden

    SvaraRadera
  4. Jag hade verkligen fullt sjå att titta ifatt Robinson när vi kom hem från kryssningen. Anders vill inte kolla, så då blir det ju svårare att hitta tiden till det. Men jag kämpade på och kom ifatt ;-)

    SvaraRadera
  5. Så vackert med berget i bakgrunden. Sötpotatis är så gott. Tack för din hälsning, det var jättejobbigt men gick ändå bra. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Trevlig utflykt och vackra vyer.
    Skönt att kunna äta rester när man varit igång hela dagen
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.