2018-08-22

En tisdag

Igår skulle det inte jobbas förens på eftermiddagen. Så några maskiner tvätt blev det och tvättkorgen blev tom igen. Sedan efter frukosten tog jag boken med mig upp på takterrassen och slängde mig ner i en solsäng. Läste ett tag och sedan slog jag igen korpgluggarna en stund med.
Middagen fick bli restmat från frysen. När brorsan var här åt vi makaronpudding som det blev en del över på. Kastar gör man inte utan man fryser in det istället, och igår var det kanon att slippa stå vid spisen tycker jag.
Innan jobbet blev det en sväng till Skandinaviska för jag skulle ha havregryn. Men det var inte bara havregryn i påsen när jag kom ut därifrån.
Kunden vi skulle leverera kartonger till var efter 15.00 men det blev ytterligare framflyttat en timme. För stackarn hade blivit robbad på sin plånbok på flygplatsen när han skulle hämta ut sin hyrbil. Men efter 16.00 fick dom sina kartonger till sin nybyggda lägenhet som dom väntat på hela sommaren.
Tillbaka till lagret var det väldigt lite bilar på N332 fast klockan närmade sig 18.30, men det är skönare när det flyter på så man slipper sitta i kö när man vill hem.
När vi kom hem blev det en dusch igen och sedan sjönk vi ner på altanen med kvällsfikat och satt där tills det blev sent. Hade tänkt att kolla på den nya serien på 5:an, "Det som göms i snö" men vi orkade inte. Det finns ju på D- play så man får väl kanske kolla på det idag.

Ryggläge med boken i högsta hugg.

Tvätten på tork.

Inte grisamat utan spagetti som blivit över som i sin tur fick bli spagettipudding.
 Hejdå lagret vi syns i morrn.

Ja ni ser, inte bara havregryn som kom med hem.

Knäckis med jordnötssmör och banan på.

1. Ryggläge där skulle jag inte ha något emot. Ser att det blev inköp av min favoritsenap :D

Kram och ha en bra dag!

2. Knäckis, jordnötssmör och bananer blir mitt nästa inköp här. För det såg riktigt smaskigt ut. =)Kram Carina

3. Jag har aldrig hört talas om denna variation av mat. Var tusan får Du rag i alla recept, jaa jag vet att de finns på datan. Men de skall ju göras också. >Jsg skall gå bort nu, till grannen i samma uppgång.
    Hon verkade lite orolig, tröstade henne med att så ofta mår jag inte dåligt. I dag skall jag ha rester från i går,Det var också pasta + jAG ÄLSKAR JU MYCKET VITLÖK, OCH DET TAGER JAG I DAG MED
    lILLA Johanns och Martins tös, var ju för gullig i Batmandräkten. Tänk så många ggr Martin hotade oss, eller försvarade Er förstå. kram mamma h

4. Rester är ju jättebra att ha i frysen. Perfekt att tu upp stressiga dagar eller när man inte orkar laga mat :)
    De flesta av dina varor hittar du även på Mercadona!
    Kram och ha en fin dag

5. Nej, mat slänger man inte - rester är både lättlagat och gott :-)

Ha en fin lill-lördag!

6. En händelserik dag! ��

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.