2018-08-19

Ingen marknad

Igår blev det ingen marknad för vi hade ett litet jobb som låg i mellan San Fulgenico och La Marina på förmiddagen. Det var ett ställe som jag aldrig besökt tidigaret. Det var ett vackert ställe men alldeles för långt från havet i mitt tycke 😏.
När vi kom hem duschade vi och ringde och pratade med Axel på hans födelsedag. Sedan gick vi ner till An sinbin och tog en Nachotallrik och några kycklingvingar som lunch 😋. Satt där ett tag och kolla på eftersläntrare som var på väg hem från marknaden.
Vi bestämde oss att ta en omväg hem för att röra på oss lite 😉. Så vi gick marknadsgatan hem istället. Det var skön promenad för det fläktade skönt hela tiden. Men när vi nästan var hemma gjorde vi en avvikare upp till Waldemars för glassen är slut hemma och jag var sugen på glass. Så en varsin bägare med 2 kulor var fick det bli innan vi gick hem 😊.
Nu hade klockan blivit så mycket och ingen av oss var särskilt hungriga. Så vi hoppade middagen igår och tog oss en varsin frukt innan det fick bli en snabbdusch igen. Knäppte på tv:n för att kolla på rapport och då ringer det whatsapp och det är Amelia som ler som en sol när hon ser/hör oss. Vi pratade en stund med M och J innan vi la på och såg en supertöntig actionfilm 😜. Nästa gång vi ska se på film är det min tur att välja 😀.
Såg på Insta när jag kollade telefonen innan jag skulle lägga mig att vårt största barnbarn hade varit och spelat fotbollscup i Västervik med sitt lag. Dom vann cupen med hela 31-0 i målskillnad 😮, dom är duktiga dessa tjejer.
Ibland måste man bara få äta skräpmat 😋

Dom höll på att städa upp efter marknaden.

Mums mums är det här med 😊

7 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med om att ibland bara måste man få äta skräpmat. Glassen såg riktigt god ut också. =)Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Absolut måste man ibland få äta skräpmat :)
    Och visst är det tur att man både kan se och höra barnbarnen, annars hade man inte stått ut!
    Kram och ha en fin söndag

    SvaraRadera
  3. Den där nachostallriken var verkligen helt i min smak! Så gott!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj! Det var ingen liten målskillnad det! Är du säker på att det var fotboll? ;-)
    Både maten och glassen såg jättegoda ut :-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. 31-0?? Oj! Ja den där tallriken ser riktigt mumsig ut...skulle passa mig perfekt idag :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Det var ett bra tips med deras nachotallrik. Vi var där efter marknaden men vi köpte bara öl.

    SvaraRadera
  7. HOPPAS Per har det bram jäkla mycvket blåst här, men det vill man ju ha när man seglar,
    Han kommer hem i morgobn Skall bli trevligt att höra hur han haft det.
    Min middag i dag har varit Blomkål, stuvad jättegott.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.