2018-08-13

Stranddag

Vi var en sväng på stranden igår. Det gick lite vågor och dom bytte flaggfärg från gult till rött när vi var där. Tyckte synd om de två badvakterna som fick vissla i sina pipor i ett kör åt personer som tror dom är macho och klarar av vågorna och underströmmarna. Man undrar hur dom tänker ibland eller förresten dom tänker inte alls.
Vi var där i några timmar och njöt av de ljumma vindarna och det härliga ljudet ifrån havet. Det är inte svårt att slumra till i sin solstol då.
Hade bara mig själv att hålla reda på när jag nu hade bärhjälp.

 Dags för en ny bok när denna blev färdigläst (Världen utan dig).

 Inte knökat utan lagom med folk.

Middagen, kycklingkorv, paprika, sötpotatis, färsklök, rättika och morot.


Frusna bananer + körsbär fick bli efterrätten.

8 kommentarer:

  1. Blev lite sorgsen när jag såg killarna på promenad. Så härligt att Ni kommer så bra överens allesammans, det gläder ett gammal >Modershjärta.
    Härlig semester som vi alla fått vara med om. >Och vilken mat på denna restaurang, stjärnkrog nästan

    SvaraRadera
  2. Skönt att slippa trängas på stranden.
    Att slumra till i solstolen, gärna under parasoll, är inga problem för mig heller heller :)
    Ha en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera
  3. En härlig och bra dag. Kanske är det bara skönt att det inte är lika trångt på stranden som vanligt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag fattar mig inte på folk som badar när det är röd flagg. Dom borde nog göra en räd och bötfälla dom som inte respekterar badförbudet, då kanske folk skulle vakna till och ge fasen i att riskera badvakternas liv...

    Såg ut som ni hade både en härlig dag och fick god mat - inte dumt alls :-)

    SvaraRadera
  5. Söndag på bästa sätt!

    SvaraRadera
  6. Otroligt vad en del har dålig respekt :(
    Men ni fick ju en skön dag i alla fall!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Världen utan dig är riktigt bra.
    Galningar som utsätter sig själva för sån fara. Kram.

    SvaraRadera
  8. Mysigt att ha brorsan på besök och att ny resa är inplanerad kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.