2019-04-26

Så blev det vardag igen


Igår satt vi ensamma och åt vår frukost igen innan vi skulle iväg. Körde några maskiner tvätt som torkade blixtsnabbt i blåsten som var.

Vi tog bilen till vår jurist och hämtade våra kort för att vi blivit resident, så nu är det bara det spanska hälsovårdskortet som vi ska ha med. Men det tog 1-2 veckor innan vi skulle få det.

Efter det lilla besöket blev det en liten jobbsväng på eftermiddagen och sedan en sväng till Media Markt på hemvägen. Min mus till datorn slutade helt och hållet att fungera och jag är oduglig på att använda tuchpaden på datorn.

Sedan hem och styra ihop en middag av rester som fanns i kylen. Det blev bacon, stekt spagetti, blomkålsbiffar och sallad. Är man hungrig så går vilken blandning som helst på mat ner i magen.

Innan tv:n blev det ett parti vänd åtta och en kvällsfika med chokladtryffel.


Bästa målet på dagen.

Stämplat och klart.

Tryffeln smälter gott i munnen.

7 kommentarer:

  1. Grattis till att ni fått era papper. Skönt att det är klart. Jag är ingen frukostälskare men er frukost såg verkligen god ut. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Grattis till korten! :-)

    Haha! Jag är också helt hopplös med att styra datorn med plattan och är typ helt musberoende. Plattan är mest ivägen och gör att jag hoppar iväg av misstag många gånger. Men ibland är den användbar trots allt, men då tar allt minst 100 gånger så lång tid ;-)

    Ha en härlig dag i solen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå där Ama..Be din gubbe att han stänger av touchpaden så slinter du inte på den då o då

      Gubben i Mamma C familj

      Radera
    2. Tack för tipset! Det har han gjort förut på en annan dator, men det hade jag glömt bort.

      Radera
  3. Grattis till det lilla kortet :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det där känner jag igen! När det gäller dator använder jag alltid mus men när det gäller min Mac då fungerar plattan väldigt bra. Den är av helt outstanding kvalitet!

    Grattis till korten!

    Kram

    SvaraRadera
  5. ESOS POSTRES PARECEN RIQUISIMOS.
    SALUDITOS

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.