2019-04-30

Hann lite av varje


Började morgonen med mina stretchövningar innan jag proppade in i tvättmaskinen. Sedan tog vi frukost på altanen och satt och funderade på vad vi skulle göra med dagen.

Vi bestämde att ta en promenad ner till havet och se hur stränderna såg ut och om dom gjort något åt dom efter ovädret. Även kolla om det hade kommit upp några strandbarer.

Men först innan vi gick iväg gjorde jag en bröddeg på havregrynsgröt och rågmjöl och så testade jag att ha i kidneybönor i den med. 

När vi kom ner till havet såg vi att dom varit på Playa Flamencastranden med något fordon och skrapat och plattat ut stranden på vissa ställen. Men någon strandbar fanns det inte.

Nästa strand runt udden (Cala Cerrada) var inte iordninggjord alls men där uppe på höjden var strandbaren uppsatt och även hade öppet.

Stranden efter den är La Zenia och på den fanns det mer solstolar och parasoll uppställda nu. Deras strandbar är öppen året om men har rustas upp under början av året.

Vi satte oss där en stund och kollade på alla som solade och vågade sig i för ett  dopp. Vi känner att vi väntar nog lite till med den saken.

Plockade olika grässorter på vägen hem från havet som jag satte i vasen som vi köpte på Blomsterlandet i julas och tog med oss hem.

Tvätten var torr och plockades ner innan vi käkade och brödet bakades ut  och fick jäsa lite till innan det åkte in i ugnen. Det blev ett parti kortspel innan vi kollade på tv:n lite senare på kvällen.



Påväg till havet.

 Blåste lite uppe på toppen här. Så vi fortsatte till nästa strand.

 Tyckte det blev bra med gräset på rumsbordet.

 Tryckte ner brödet i formar och ringlade olivolja över det.

Det blev helt okej med kidneybönor i.

8 kommentarer:

  1. Blev jättebra med lite "ogräs" i krukan
    Och brödet såg gott ut... som vanligt :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev med ogräset som verkligen passade där i vasen. Bönorna gillar jag men jag tror inte att jag hade haft dem i brödet men friskt vågat :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. "Ogräs" är jättefint och så även vasen. Mums va gott brödet såg ut. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé att sätta gräs i vas. Det blev jättefint. Ha en mysig valborg. Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Så duktiga ni kan vara då, Cajsas bageri verkar gå med framgång. Hoppas Tommys farbror mårnlite bättre.
    Jag skall få hjälp med duscjning, och det skulle gå bra. Skönt med lite hjälp på ryggen.
    Vi får se hur det bliver, kram Mamma H. h'lsa Tommy också.-Fick ett sådant rart brev frpn Ruth i Virginia, hon ger sig unte i första tagetl

    SvaraRadera
  6. Brödet ser supergott ut. Smart att ha bönor i också måste bli saftigt. Gräset i vas gillas här. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Gräsligt fint gräs! :-)
    Det tar nog ett tag innan alla stränder är i ordningsställda helt. Vädret gick hårt åt dom där i påskas.

    Ha en fin första maj!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.