2008-03-06

Tårtor


Denna dag som började med regn och rusk men blev riktigt fin framåt middagen. Visst det blåste lite när jag slutade jobbet, men det blåste inte kallt. Köpte klister när jag handlade så jag kan göra mina ägg. Sedan köpte jag mer vit färg också. Nu har man fått blodad tand på måleriet, då är det bara att köra. Nu ska jag in i sovrummet med pensel hade jag tänkt, bara tiden räcker till. Det är för några timmar på dygnet. Man vill ju hinna så mycket när man kommer hem från jobbet, men det säger bara swiiiich så är klockan 23.00 och man vill ju ha några timmars sömn innan det är dags att stiga upp igen.
Ikväll har jag gjort 2st. smörgåstårtor till min brorsa. Han ska ha med sig dom till sitt jobb imorgon. det är kul att göra smörgåstårta och mixa ihop olika röror mellan varven på tårtan. Brorsan var lite tråkig för han ville ha två likadana med räkor. Så mellan dessa tårtor vart det räk och skagenröra mellan varven.

10 kommentarer:

  1. oh vilken juste syrra du är, sååååååå smaskigt! jag för också en kamp mot klockan, visstär det kul när andan finns, måla måla måla...kram lotten

    SvaraRadera
  2. Hmmm, såg verkligen supergott ut det där! (Jag är galen i smörgåstårta.....*s*)

    SvaraRadera
  3. Smörgåstårta......
    Måste smaka på ordet......
    Mmmmm, det är så gott.
    Jag brukar göra en varm. Den är jättegod.
    Ha en fin fredag.
    Kramis Synne ;D

    SvaraRadera
  4. Men tack tack...så fint sagt!!!
    Ja..som tur är behöver jag inte själv gå på alal kalas;) Några av dem är förädrafritt....!!!

    Men så gott...du tycker jag är bra på att fixa o dona..men själv då..du tillverkar ju läckerheter på löpande band ju...Så smarrigt ju!!!!!

    Älskar smörgåstårta...min mamma gör den godaste som, finns..men när jag serditt mästwrverk så undrar jag om inte hon ligger i llä där!! Åå så sugen jag blir på der nu då..hoppas vi får det på nåt av kalasen!!!

    Ska prova din marmelad i helgen..gott till söndagsfrukosten!!!

    ha en skön helg!! Hejja tina!!!

    Kram MM

    SvaraRadera
  5. Åååå så härlig smörgåstårtor du gjort!
    Jag gjorde en förra helgen...mums.

    Önskar dig å de dina en underbar helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Men kära nån vilken hejare på Smörgåstårtor du e´..=0)
    Jättefina !!
    Ha det gott...
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  7. Hejsan svejsan!

    Vad snäll du är som gör smörgåsrtårtor åt din bror.
    Har du bra recept? Min make har aldrig smakat smörgåstårta.
    Han vet inte vad det är.
    Jag går hemma hela dagarna och jag får inte dygnet till att räcka så jag förstår att du inte får det.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Åh vad gullig du är som gör sånna där fantastiska smörgåstårtor till din brorsa! De ser inte bara jättesnygga ut utan verkar såå goda ...!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  9. Mmmm vad gott det ser ut med smörgåstårta. Håller med dig tiden räcker inte till på kvällarna det blir ofta för få timmars sömm.

    Ha en skön helg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Jättevackra smörgåstårtor du gör,du är ju helt otrolig,älskar smörgåstårta..du skulle gärna få göra en åt mig!=)

    Kramar Maria

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.