2010-11-23

Vintern kom idag

Nu har det snöat och blåst nästan hela dagen, och så klart har man motvind nästan hela tiden när man ska till jobbet. Det gör så ont att få in snöflingorna i ögonen, så man åker med huvudet rakt ner i backen istället för att titta framåt. Jag cyklade på gubbens cykel i morse, för min lämnade gubben in för service och nya dubbdäck. Har pratat om dessa däck nu ett antal år men det har inte blivit mer en så, och i morgon är cykeln klar för hämtning. Då får vi se hur det känns att cykla med sådana däck. Efter jobbet blev det en sväng till Stadium och nya vinter pjuck. Dom här ska jag väl inte frysa eller bli blöt om fötterna i. Så nu är jag rustad för vintern med både nya skor och däck.

4 kommentarer:

  1. Tala om kontraster...men nu har du ju laddat batterierna, vad säger man om agens väder då...blir nog östgötska..uschaaaan, här har det blåst nordan ett dygn och det känns inne och massor utav snö har vi redan fått...hej och hå..ha de så gott i nya skorna, kramen

    SvaraRadera
  2. Gratulerer med nye fine sko!
    Vi har hatt vinter her en måned alt!
    Klem : )

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem ...till snö och kyla! Hoppas ni haft en underbar resa så du fått njuta :-)

    Jag har haft bildtrassel på bloggen, såg att bilderna var borta från mitt senaste inlägg ikväll, så jag felsöker nu... Alltid är det nåt!

    Sköna skor du skaffat, borde jag oxo göra. Ballerinaskornas säsong är väl över för iår???

    Kram Helena /franska liljan

    SvaraRadera
  4. Bikini ena dagen och vinterkängor andra. Jorden är allt bra fantastisk.
    Här ligger det snö och täcker i stort sätt all mark. Östergötland verkar vara ett populärt område för snö.
    Snygga pjuck förresten.
    Kram Anni

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.