2015-01-18

Tomt i kylen

Idag har vi varit på födelsedagsfika. Sonens flickvän fyllde 24 år. När vi kom hem där ifrån skulle jag hitta på något att äta. Det är nästan tomt i kylskåpet, men jag fick ihop till en god kycklingrätt. Ja, vi har ändrat vår dag för inhandling till kylen. Vi handlar nu på måndagar när vi hämtar vår matkasse på Ica. Vi har testat Icas matkasse förut då det bara fanns för 4 personer. Var inget fel på det, men vi är ju bara 2 personer och det blev en massa matlådor med att äta samma. Jag är väl den som tröttnar på att äta samma likadant flera gånger. Då min lilla gubbe inte har något problem alls med sådant, bara det är gott. Men nu har Ica en påse med tre rätter för 2 personer och det passar mig utmärkt. Så i morgon blir det till att hämta en ny påse och fylla upp kylen med de vanliga basgrejerna igen.
Men till rätten idag som blev dundergod hade jag. Kycklingfilé, grädde, soltorkade tomater, grön paprika, pärltomater, vitlök, champinjoner, salladsbönor, tomatpesto och parmesanost. Förstekte kycklingfiléerna lite först. Gjorde sedan en skåra i dom och fyllde dom med tomatpesto. Strödde över parmesanosten och la alla grönsakerna runt om och hällde på grädden. In med det i ugnen i ca. 25 minuter. Lite nykokt pasta till detta och man blev mätt i magen idag också.
Som ni ser är inte bordet klart ännu. Men all färg är nästan borta nu.
 
 
 

 

4 kommentarer:

  1. Det låter jättegott. Hade ju inte något nr till >Flickebarnet, men skickade via Martin, ett grattis till henne.
    Min matpåse var Per och Martina och handlade. Hoppas det inte kommer så mycket snö eller regn
    nu. Jag är ingen vintermänniska, kan inte rå för det.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Mmm, det lät gott. Ja, matsedeln kan vara hopplös ibland. Speciellt om man som här ska komma på både lunch och middag varje dag!!! Gaaahhhhh.....
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Låter kanon gott. Sparar receptet.
    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Man tager vad man haver! Sa Kajsa Varg! Blev ju jättegott!

    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.