2015-05-01

Första Maj

Tänka sig nu är vi redan inne i Maj månad på detta år. Vi var inte vid någon brasa igår utan tog det lugnt. Åt lite gott och sedan tog vi ett dopp i tunnan. När vi satt där fick vi se och höra att skatorna hade ungar i sitt bo, som dom byggt i vårt hagtornsträd för herrans massa år sedan. Idag tänker jag inte bege mig in till stan för att se på första majtåget. Nej, jag är hemma och fortsätter att måla. Och min stackars gubbe han jobbar denna dag. Vad gör ni för något då?
 

 




9 kommentarer:

  1. Samma som du ungefär :) skippade brasan och skippar tåget, skönt att få en dag att bara göra nåt hemma tycker jag. Vi har också ett skat-träd nedanför vårt köksfönster så jag måste hänga en fladdrig drömfångare där då jag öppnar och vädrar för de är så nyfikna på vad vi gör här inne och de kommer och sätter sig på fönsterbläcket och kikar in :) Ha en fin helg, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder ! Jag skippade med brasan ,var bara hemma och myste .Önskar dej en trevlig helg .Kram Rita

    SvaraRadera
  3. jag har också kollat på Skatorna,
    Granngubbens hus, där bor en familj i hans Skorsten väldigt frekvent ut och in där.
    Det eldas ju aldrig i det huset,
    så där bor de ju bra. Nu har jag
    min vitkål på, skall stuva den och steka falukorv och köttbullar till.
    Så fin er Magnolia är i färgen.
    ha det bra och tack för ditt givande besök.

    SvaraRadera
  4. Waooo,så vackra foton ♡ ...
    /Majkram

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder! Ja här på ön har det regnat o regnat så det har varit en skön inomhusdag...
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder!
    Jag har bara latat mig, hela dagen.
    Så skönt att bara göra det ibland.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Vilka ljuvliga bilder :) Magnolia är ju så vacker tycker jag.
    Ha en fin dag, kram :)

    SvaraRadera
  8. Så härligt det blommar i träden hos dig!
    Så vackra magnoliorna är, sån önskar jag skulle vilja vara hos mig med...
    Vi hade också en lugn Valborg med restaurang besök tillsammans med barnen och sedan somnade jag nio...hämtade yngsta 03 på stan och sov sedan till nio, snacka om trött...
    Nu är det stughelg lugn och ro som gäller!
    Trevlig helg på er,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.