2015-10-11

Storröj

Idag har bror min varit här och hjälpt oss att ta ner vår ölandstok. Han har gjort det en gång tidigare och den blev jättefin när den kom upp på nytt då. Så nu får vi se om den börjar växa i vår igen.
 
 

Igår kånkade jag och gubben in alla våra palmer till garaget. En av palmerna hade vuxit på sig jättemycket under sommaren. Så den måste vi byta kruka på till nästa år. Den har vuxit så rötterna sprängt krukan. Gubben skar bort rötterna under så att krukan kan stå någorlunda rakt igen. Så ett spännband runt om krukan så ska den nog hålla under vintern.
 

9 kommentarer:

  1. Oj vilket öde för den krukan. skönt att ha någon som kan komma så man kan hjälpas åt. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Nu påminde du mig om att jag måste ta in min kruka som står på altanen som jag inte får glömma. Vilken snäll bror du har! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Jaa ni har varit duktiga tycker jag, det är bra nu skall jag se Parlamentet på 4an, sen är det partiledardebarr på 2 an.
    Vi hörs i morgon kväll eller en annan dag.
    På tisdag skall ju till Östergården på 85 års kalas-
    vi hörs ha det så bra.
    puss och kram mamma H

    SvaraRadera
  4. Otroligt vilken växtkraft det var i dina palmer. Ölandstok är en märklig växt, när man sågar ner dem tror man nästan att de inte ska komma igen, men de blir så fina av kraftig beskärning.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Mysigt med trädgårdspyssel kram Diana

    SvaraRadera
  6. Oj vilken växtkraft. Den palmen måste trivas hos er.
    Härligt att röja i trädgården.

    Fin dag önskar jag dig
    Kram
    ANnie

    SvaraRadera
  7. Härligt med trädgårdspyssel.Önskar dej en fin start på veckan och en bra måndag .Kram Rita

    SvaraRadera
  8. Mycket roligt trädgårdsfix hos dig! Oj jag har inte ens tagit in mina pelargoner än...dags att ta tag i den biten nu!
    Önskar dig en skön vecka!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Skönt att få hjälp :)
    Påminde mig att jag måste rädda några krukor.
    Kram och ha en fin dag <3

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.