2015-10-05

Vinterbona

Igår så började vi att förbereda plats för våra palmer och citrusträd i garaget. Dom ska ju snart in för säsongen. Termometern börjar ju sakta att dala nedåt på nätterna nu. Visst klarar dom ett par minusgrader, men i mitten av oktober brukar våra få komma in för vintern. Det är lite pyssel att få till så att 17 palmer, 5 citrus och ett olivträd ska få plats. Men gubben och jag brukar få till det rätt bra till slut. Känns nästan som att komma till Amazonas djungel under perioden nov. till april när man går in genom garaget då. Någon bil kommer definitivt inte in i garaget under den tiden. Men det har det aldrig gjort i vårt garage för den delen. Garaget hos oss fungerar som ett förråd, eller som när grabben bodde hemma var det ett träningsgym. Och nu blir det en vinterträdgård.

Efter allt jobb tog vi oss ett bad i tunnan och satt och njöt i solnedgången. 

9 kommentarer:

  1. En badtunna vore något :) Tåls att fundera på.
    Kram och hoppas du mår fint

    SvaraRadera
  2. Härligt att fixa allting !Vet inte om det varit frostnätter än ?Härligt med badtunna ,Önskar dej en finfin måndag .Höstkramar Rita

    SvaraRadera
  3. Men wow så många fina träd ni har! Jag ska också ta in mina små träd, har iofs bara 2st så det borde gå fort :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Där vae det fullt som jag kan se, tack för besöket i dag lilla
    gumman. Plötsligt händer det kramis från Hajan

    SvaraRadera
  5. Så härligt att avsluta dagen på, i badtunnan. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Åhh så skönt med en badtunna, det kanske jag skulle skaffa mig! Ja dags att plocka in alla växter och "städa till" trädgården nu...jag har fortfarande pelargonerna ute och fikonträden! Måste sätta fart!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Tack för påminnelsen, dags för mina olivträd att komma in då... Måste vara bästa sättet att avsluta dagen på att njuta av ett varmt bad och kika på stjärnhimlen när mörkret faller. kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Imponerande... Båda att få plats med alla och att hålla dem vid liv. Jag har ett olivträd och funderar på hur i hela friden jag ska få det att överleva!

    SvaraRadera
  9. Ja det är ju inga dåliga palmer du har så jag förstår djungelkänslan. Jobbigt förstås men fint. Kram Katta

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.