2017-06-11

Regn o rusk

Då var vi hemma igen för denna gång och vädret är det ingen skillnad på sedan vi åkte till Spanien. Lite, lite sol och så regn och rusk på det. Vi landade vid 23.00 igår i värsta tjockan och en temperatur på +13 på Skavsta flygplats. Vi var hemma vid 00.30 och hoppade snart i bingen därefter. Ställde klockan på 07.30 för vi skulle ut till mamma på fika på förmiddagen. Men inte behöver jag ställa klockan egentligen när jag alltid vaknar i ottan. Jag slog upp mina blå redan 05.00 och låg och vände och vred på mig i en timme i hopp om att somna om. 
När vi kom till mamma blev många runt hennes bord för en fika stund. Både bror min, dottern med man och lille Axel och Orvar kom på fika. Sedan åkte vi vidare till sonen och flickvän för att lämna ett minneskort med en massa bilder som dom skulle ha. Svängde förbi Spicy Hot på hemvägen för ingen av oss ville stå vid spisen och laga mat. Nu ska det hängas in kläder som åkte med hem från Spanien igen och sedan blir det kanske lite dumburk innan kudden ropar på mig. För i morgon är det jobb igen och nu är det jobb i 7 veckor innan man kan gå på semester.
Så fort någon reser sig intar Orvar platsen.
Finaste Axel som snart blir storebror.

8 kommentarer:

  1. Jamen välkommen till vardagen igen då. Regn och rusk kan ju behövas också. Snart skiner solen igen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så bra dina foton blev, skönt att se. Håller mewd om att egentligen är det ju inget fota, oss menar jag.
    Nu hoppas vi allt går bra med allt som är framöver.
    Då bliver no morfar och mormor igen. Ni har häcken full nu
    med barn och barnbarn. Härligt

    SvaraRadera
  3. Naw,så fin liten go Orvar & Axel ........
    Völkomna hem såklart/Kram

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem till sommarsverige.... Sju veckor går fort.... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem och full rulle ser jag! Fina bilder från en fin dag :)
    Måndag igen, dags att ta tag i livet o göra lite nytta då...
    Skulle behöva 10 veckors semester känns det som!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt att bli mött av regnet när ni kommer här nerifrån!
    Men roligt att träffa nära och kära igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hemkomsten blev ju väldigt trevlig - trots vädret :-)

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem till Sverige igen. Nu får vi hoppas att vi får lite sommarvärme här också.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.